Dejt, har jag ännu någon chans?
Jag tänker att det kanske vore bättre att inte ha så bråttom, att man inte blir ihop så snabbt, och inte hoppar i säng bara efter några dejter.
Utan att man istället väntar och lär känna varandra bättre och ser vilka förutsättningar som finns och sen att man bestämmer sig för om man vill satsa på förhållandet....och då gör man inte slut och drar sig undan bara för att man får ångest eller för att allt gått för snabbt fram... utan då säger man väl till sin partner att nu har jag ångest och känner mig orolig, kanske partnern kan bekräfta, samtidigt som man kan inte kräva bekräftelse hela tiden... man får stanna kvar ändå och jobba på sig själv.
Jag tycker inte att ett förhållande ska bygga bara på förälskelse och känslor utan att det är ett beslut och då måste man bestämma sig och tro på att den andre också gjort samma val..... det ska ändå vara förutsättningen tycker jag sen finns ju inga garantier här i livet..... men om man har dom värderingarna och pratar om att man väljer att vara tillsammans inte bara när det känns bra utan när det är jobbigt, att man vill kämpa för relationen, då kan man ju vara mera trygg i sin relation tänker jag...