Inlägg från: EFW |Visa alla inlägg
  • EFW

BF Februari 2025

Hej, har bf 19/2 och är i vecka 5+2.
    Blir mitt 4 och sambons första. Vi har gjort IVF på grund av manlig faktor (för få simmare) och lyckades på tredje insättningen 😍 

Hoppas också jag får behålla lilla pyret och väntar nu på vårat första ul i vecka 7+2.
    Har lagt in mina uppgifter på denna sida för att räkna ut missfallsrisken. https://datayze.com/miscarriage-chart#google_vignette

Tycker det är skönt att se den minska dag för dag istället för att bara invänta vecka 12 😅

Är gärna med i FB gruppen 😁

• EFW
    Evasonja skrev 2024-06-23 08:17:48 följande:

Här är en ny länk, jag testade göra en grupp på fb, hoppas det är okej 😊. Den är dold och ej synlig för andra som ej har länken, även privat. 

Jag har varit med i två liknande grupper mina andra graviditet och tyckte det var så skönt att kunna skriva med likasinnade 😊. 

https://fb.me/g/p_tEpH91ewfuYNYCgE/eStFTtYe

Super!! Tack för insläpp 😍
  • EFW
    Pez skrev 2024-06-23 17:48:47 följande:

För mig verkar det inte funka att klicka på någon länk, kommer bara fram till fb startsida? Aja jag får väl hänga här 🤷

Så konstigt, jag klickar bara på den och sedan ?följ länk? och så vill min telefon att jag ska öppna i appen och så kommer gruppen fram. 

Men kanske att om ni skriver ett namn att man kan bjuda in också? 😊

• EFW
    Anonym (Anamma) skrev 2024-06-25 21:07:09 följande:

Hej,

Jag hakar också på här! Tjej 35 och första 👶. skall enl app ha bf 11/2. Har bokat in ett besök för inskrivning på torsdag.

Jag förstod inte att jag ev var gravid förrän ca 1v efter ?mens? då jag har väldigt kort mens och jag fick en blödning när mensen skulle komma så fortsatte mitt liv som vanligt även veckan efter med fest och aw.. Känns jätteläskigt nu i efterhand tänk om det påverkat bebis? Tog test 11/6 som visade positivt.

Första graviditeten utöver en abort i 2011, och första bebis för både mig och sambo, vi vill båda ha barn!

Är faktiskt livrädd, någon annan som känner så?

Tack för bra tråd! Och hoppar nog in i fb gruppen sen också

Förstår att du känner dig orolig. Du kommer säkert kunna prata om detta med din barnmorska och du är inte den första där detta hänt ❤️ 
  • EFW
    Lillkroken skrev 2024-06-26 14:25:54 följande:

Syns det inte på Facebook om man går med i en sådan grupp? BF februari , har ni redan berättat för nära och kära? Vi tänker att vi håller det hemligt till efter första ul. Så att man kan se det lilla hjärtat slå, och att det ser fint ut :)

Min sambo kunde inte se några grupper jag är med i på fb. Så kanske är en inställning? 😊
  • EFW
    Anonym (A.A) skrev 2024-07-04 21:03:42 följande:

Fått pytteliten blödning två dagar i rad, asså verkligen pytteliten. Bara kommit en gnutta rosa på toapappret vid ett toabesök/dag.
    Vet om att det inte är något ovanlig eller konstigt att man får det i tidig graviditet men ändå blir jag fullständigt livrädd att något gått fel...
    Och jag vet ju att det inte behöver betyda något men ändå?
    Och idag har kag även haft lite ont, typ som mensvärk vilket jag även det vet inte är något konstigt då det kan vara som livmodern växer och det har jag haft vid några olika tillfällen tidigare i graviditeten. Tänker att det måste ju inte hänga ihop med blödningen...
    Alla andra symptom är fortsatt kvar.

Inskrivningssamtal på onsdag så då ska jag ta upp det med min barnmorska, fram tills dess tänker jag försöka tänka positivt. Vi har ju trots allt fått se ett litet liv med hjärtslag där inne för några veckor sedan och allt såg bra ut då iallafall.

Behövde bara ventilera mina tankar och oro med några som förstår.

Förstår absolut! ❤️
    Jag har några dagar efter sex fått pyttelite ljus bruna flytningar och i går några timmar efter ett toalettbesök då jag kände när jag krystade (hård mage) att det blev ömt, kom det lite brun/rosa flytningar. Tror inte vården räknar det som en blödning ens. Men själv blir man ju livrädd och tankarna går ju som en berg och dal bana. 

Vi har gjort ivf så ska på ett tidigt ul i dag, vecka 7+2, hoppas att allt är bra med Pyret. 😍

Hoppas Bm kan ge lugnande besked! ☺️

• EFW
    Anonym (A.A) skrev 2024-07-05 11:22:23 följande:
    Lycka till på ditt ul! Håller tummarna för att allt ser bra ut för er ❣️
    Tack❤️ Tyvärr så visade det sig bara ett Ma. 
  • EFW
    Anonym (40+ 6 barnsmamma) skrev 2024-07-05 13:04:22 följande:
    Beklagar så! Såg meddelandena innan men ville inte svara för att inte oroa iom jag vet det är vanligt med blödningar mm, men när jag fick mitt MA så var den enda avvikelsen från mina tidigare graviditeter (som slutat med barn) just att jag fick en mkt svag rosa antydan en dag, det var allt. 2 v senare konstaterades MA, hade sett hjärtat i vecka 9. Känslan är hemsk så tänker på er!! Hjärta 
    Tack snälla ❤️ Hoppas allt går bättre nästa gång ☺️
Svar på tråden BF Februari 2025