Anonym (A.A) skrev 2024-07-04 21:03:42 följande:
Fått pytteliten blödning två dagar i rad, asså verkligen pytteliten. Bara kommit en gnutta rosa på toapappret vid ett toabesök/dag.
Vet om att det inte är något ovanlig eller konstigt att man får det i tidig graviditet men ändå blir jag fullständigt livrädd att något gått fel...
Och jag vet ju att det inte behöver betyda något men ändå?
Och idag har kag även haft lite ont, typ som mensvärk vilket jag även det vet inte är något konstigt då det kan vara som livmodern växer och det har jag haft vid några olika tillfällen tidigare i graviditeten. Tänker att det måste ju inte hänga ihop med blödningen...
Alla andra symptom är fortsatt kvar.
Inskrivningssamtal på onsdag så då ska jag ta upp det med min barnmorska, fram tills dess tänker jag försöka tänka positivt. Vi har ju trots allt fått se ett litet liv med hjärtslag där inne för några veckor sedan och allt såg bra ut då iallafall.
Behövde bara ventilera mina tankar och oro med några som förstår.
Förstår absolut! ❤️
Jag har några dagar efter sex fått pyttelite ljus bruna flytningar och i går några timmar efter ett toalettbesök då jag kände när jag krystade (hård mage) att det blev ömt, kom det lite brun/rosa flytningar. Tror inte vården räknar det som en blödning ens. Men själv blir man ju livrädd och tankarna går ju som en berg och dal bana.
Vi har gjort ivf så ska på ett tidigt ul i dag, vecka 7+2, hoppas att allt är bra med Pyret. 😍
Hoppas Bm kan ge lugnande besked! ☺️