• Anonym (Nej)

Bipolär

Nej, det är det inte. Han låter som ett riktigt svin är det något är det mer likt narcissism. Jag tycker du ska ha så lite så möjligt att göra med honom. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Exfrun) skrev 2024-05-24 00:29:56 följande:
    Jag har också haft känslan av att han är narcissistisk och flera kriterier stämmer in på honom. Jag ser inte symtom bipolä i beteendet men han hävdar att han har det och önskar mitt medlidande. Jag har ingen kontakt mer än nödvändigt och något medlidande har jag svårt att ge. Har aldrig varit i så dåligt skick som med honom i mitt liv och det enda goda han medfört är min dottter.

Det du beskriver är typiskt för personlighetsstörningar inom kluster B läs på och se om du känner igen honom i det. 

Ditt ex låter som en kopia av min pappa i hans fall använde han depression och alkoholism som ursäkt. Det är mycket möjligt att ditt ex går på en utredning men han manipulerar vårdpersonalen på samma sätt som han försöker manipulera dig. Han vill att du ska bli medberoende, att du ska tycka synd om honom, han vill ha uppmärksamhet. Han kommer försöka förklara allt dåligt med bipoläriteten och se det som något som är helt separat från honom själv så han kan slippa ta ansvar. Utåt sätt låter det som att han pratar om sin sjukdom men vad han i själva verket gör är att skylla ifrån sig. Min pappa visade ingen ånger alls när han pratade om sina så kallade diagnoser, orden var rätt men han visade inte någon form av riktig empati, dåligt samvete eller något sådant. Det var mer som att han blivit frälst och nu skulle frälsa andra. 

Svar på tråden Bipolär