Epikuros skrev 2024-05-29 20:25:36 följande:
Jo, absolut har hon förståelse. Vi samtalar om allt detta.
Hon är på det hela taget, enligt mitt sätt att mäta, inte så särskilt fysisk. Inte så att hon nekar pussar och kramar - det är nog t.o.m. så att hon nu för tiden delar ut fler av dem än vad jag gör. Hennes gräns är betydligt mer flytande än min, enligt vilken "sex är sex" medan pussar och kramar och t.o.m. hångel inte är sex.
Nej, det är inte så att min fru tycker att jag borde vara nöjd, hon skäms över att hon tappat lusten och säger att hon gärna vill ha den tillbaka, att hon inte ser sig själv som en person som slutat ha sex. Problemet är väl, som jag ser det, att hon inte är beredd att lägga arbete på detta. I stort sett allting annat i hennes livv verkar mer lockande än sex.
ett annat problem är att jag helt enkelt inte går igång på en partner som "ställer upp". Jag vill ha sex med någon som åtminstone känner ungefär lika starkt som jag. Har kompisar vars fruar då och då "ställer upp", och mina polare verkar nöjda med detta arrangemang. Själv skulle jag förmodligen inte ens få erektion om min fru egentligen inte kände förses, men ställde upp för min skull.
Det är verkligen konstigt av din fru att inte vilja göra något åt den förlorade sexlusten, om hon nu vet att den är ett stort problem för dig. Hon skulle åtminstone kunna kolla upp sina hormoner för att ta reda på om problemet ligger där.
Jag förstår att du inte vill att hon ställer upp på sex utan att ha lust. Enligt mig har man en rätt osund syn på sex om man tycker att det är en lösning.