Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?

Du säger att din sexlust är borta och då vill ingen av er ha sex nu. Men när ni hade sex och du hade sexlust, njöt du av då? Längtade du efter sex med din man?

• Anonym (...)
    Anonym (Vanlig) skrev 2024-05-30 22:02:14 följande:
    Ja, vi hade ett jättebra sexliv och jag njöt av det ända tills sista barnet föddes. Tappade absolut inte lusten på det här sättet efter de andra 3..

Naturligtvis har nog lite att göra med att vi konstant är trötta också men det är nog något biologiskt/ hormonellt  som ligger bakom lust-tappet
    Längtade du efter det Sexet med honom? Var du attraherad av honom? Tog du initiativ till sex?
  • Anonym (...)
    Anonym (Vanlig) skrev 2024-05-31 21:19:29 följande:
    Innan tappet var vårt sexliv väldigt bra. Vi var båda på hugget och njöt av varandra.

Tappet har ingenting med attraktionen att göra. Min man är lika attraktiv i mina ögon men jag känner inget sug eller pirr efter sex.  
    Fast du skriver ju i trådstarten att du tappat attraktionen.
  • Anonym (...)
    Anonym (Vanlig) skrev 2024-06-01 15:04:28 följande:
    Med attraktionen menar jag lusten och pirret. Jag tycker fortfarande att min man är attraktiv och toppen på alla sätt men lusten och njutningen av sex är borta. 

Vet inte om jag kan förklara på något annat sätt. Jag känner ingen attraktion för sex med någon. 

Vet inte vad du menar med attraktion men för mig är det lust och pirr.
    Tråden handlar ju om sex så när jag frågade om han var attraktiv så menar jag givetvis sexuell attraktion, om han var sexuellt attraktiv för dig?
Svar på tråden Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?