Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?
Anonym (Vanlig) skrev 2024-05-28 15:50:40 följande:
Vet inte om du läst så mycket i tråden för det är inte så att jag tappat lusten för min man. Har överhuvudtaget ingen lust efter att vårt 4:e barn föddes. Jag vet inte om jag kommer att återfå lusten men det är väl inte omöjligt, Det är som om min kropp talar om för mig att nu får det vara nog. Min man accepterar detta och är inte intresserad av att söka sex på annat håll. Vi är ju fortfarande intima på ett plan men sex är uteslutet
Min man och jag har pratat om detta många gånger, oftast på mitt initiativ eftersom jag trodde att sex var väldigt viktigt för män, men han skrattar bara åt mig och säger att " Alla män är inte sexfixerade" och att han inte kan tänka sig leva med någon annan än mig.
Min man ser bra ut, är charmig och till och med sexig. Det är absolut inte hans fel.
Har tagit upp det här med min läkare och hon säger att det inte är ovanligt att man reagerar som jag gör efter förlossningar, speciellt när jag haft 4st och ganska tätt. De två yngsta är det lite 14 mån emellan. Om det inte blir bättre om ett halvår kunde jag ta hormon prover och se om det var något där som krånglade.
och att jag inte hade intresse av att söka på annat håll.
Drygt ett år senare efter vi slutat ha sex så träffade jag mitt livs kärlek.