Inlägg från: Anonym (44) |Visa alla inlägg
  • Anonym (44)

Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?

Tycker Ts verkar vara väldigt egoistisk. Att stanna kvar i ett sexlöst äktenskap där mannen fortfarande tänder på henne. Alla skulle kunna få det så mycket bättre om de skiljde sig nu och inte om 12 år. Vill man att barnen ska växa upp och tro att det är normalt att leva ihop som vänner istället för ett kärlekspar? Fortfarande verkar många tro att barn inte fattar och det är inte konstigt att många inte vet vad riktig kärlek är. 

Ts är inte så gammal än och om hon tror att det är normalt att sluta ha sex redan nu så är hon ju helt fel ute. 
    Jag är snart 44 år och min kille är 52 och det är nu som jag har mitt bästa sexliv. 

• Anonym (44)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-28 08:02:11 följande:
    Nej här håller jag inte med. Jag hör till dem som tycker att man har rätt att tänka på sitt eget bästa, och skilja sig om det är det man mår bäst av. Så anser ju även våra lagstiftare samt Svenska kyrkan (som t.o.m. viger människor som skiljt sig flera gånger tidigare). 

MEN - man ska inte försöka lura sig att man skiljer sig för barnens skull! Barnen vet inget om föräldrarnas sexliv och ska inte veta, de funderar inte i de banorna som du påstår. För dem är föräldrarna mamma och pappa, och familjen är familjen, och de vet inget annat. De vill att det ska förbli så. (Nu talar jag naturligtvis inte om fall där den ena föräldern är elak mot barnen, och barnen därför vill slippa den föräldern - då är det ju en helt annan sak.)

Så - skilj er om ni vill söka kärlek och sex igen. Men påstå aldrig att ni gjorde det för barnens skull, för de kommer helt säkert att få en sämre uppväxt med skilda föräldrar. Ombildade familjer innebär så gott som alltid problem. Människor vill inte leva med någon annans barn egentligen, och det kommer att märkas. Och om de frånskilda föräldrarna inte delar bostad med en annan vuxen, så måste de bosätta sig på dåliga adresser, vilket i sin tur medför dåliga skolor och i värsta fall en farlig omgivning för barnen.

De flesta barn får det bättre med skilda föräldrar som mår bättre och inte lever ihop i ett förhållande som egentligen inte finns något kvar i mer än vänskap.  

Mina barn märkte väldigt väl att deras pappa och jag inte var för varann. Deras pappa ansåg att vi skulle vars tillsammans och bo ihop för barnens skull men egentligen handlade det om honom själv. Barnen är iaf väldigt glada idag att vi verkligen gick isär. De ser väldigt stor skillnad på den kärlek som jag har till min nuvarande mot den som var till deras pappa.  Bara för att de inte vet nåt om sexlivet så ser och märker de skillnad mot hur man annars beter sig mot varandra. Barn ska kunna se sina föräldrar lyckliga och kunna se de pussas och kramas ibland. 

Sen fungerar det alldeles utmärkt att bo ensam vuxen med och behöver inte betyda att det är dåligt på nåt sätt alls. 

Om man inte vill bo ihop med någon med egna barn så behöver man inte det. Ingen som tvingar en. De är upp till var och en. 

Svar på tråden Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?