• Ascendere

Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?

Anonym (Vanlig) skrev 2024-05-23 20:08:50 följande:
    Och vad vill du jag ska göra? Min man vill inte skiljas och vi har 4 barn som vi vill ska växa upp i en trygg miljö. Kanske avsaknaden av sex är ett billigt pris att betala för detta

Känns som att du talat om ?vi? och ?min man? men det handlar egentligen mer om dig och vad du tycker är viktigast.  

förhoppningsvis får din man sina naturliga behov tillgodosedda på annat håll och förhoppningsvis sköter han det snyggt så behöver det inte gå ut över er familj. 

• Ascendere
    Anonym (Vanlig) skrev 2024-05-23 23:28:11 följande:

Har fått många välmenande svar här. Synd bara att det inte verkar finnas någon i min situation.

Dock har jag förstått att alla män inte är fixerade vid sex. Min man är nog inte så ovanlig som jag trodde.

Det enda jag reagerat på är att några tycks tro att jag bestämt mig för att inte ha sex. Det är inget jag bestämt det är helt enkelt så att jag tappat all lust. Efter min sista graviditet minskade lusten mer och mer för att nu inte existera alls. Det är som om kroppen säger åt mig att nu får det vara nog.  Kanske får jag lusten tillbaka, kanske inte.  Min man verkar vara ok med det men vem vet vad som händer i framtiden.

Det hela är lite sorgligt eftersom min man alltid varit väldigt noga med att jag ska ha det skönt och få orgasm, som det är nu känner han sig misslyckad, fast han vet att det inte är honom det är fel på,

Finns inget härligare än att ta hand om en kvinna som är i eller precis kommit ur ett långt förhållande där hon "tappat all lust"...
Svar på tråden Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?