Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?
Anonym (Vanlig) skrev 2024-05-23 16:24:52 följande:
Är sex verkligen så viktigt i ett äktenskap?Efter snart 15 år och 4 barn känner jag att det får räcka. Känner ingen attraktion för min make, inte för någon annan heller.
För mig har sex alltmer blivit ett nödvändigt ont och min man känner det nästan som om han våldtar mig de fåtal gånger vi har sex.
Annars har vi det jättebra ihop och tanken på att bryta upp från äktenskapet känns främmande för oss båda två-
Jag undrar är det fler än vi som känner så här och vad har ni i såfall gjort åt det
Nu lever jag i ett särboförhållande och möjligheterna till sex är inte lika stora som när jag bodde ihop med en man. Min särbo levde i ett förhållande tidigare där hans ex sällan eller inte alls ville ha sex. Jag tror den längsta tid de inte hade sex på var två år. Han vande sig på något sätt men tyckte det var jobbigt. När förhållandet tog slut lovade han sig själv att aldrig vara i ett sexlöst förhållande igen. Han träffade mig och vi har sex i stort sett varje gång vi sover över med varandra. Jag vet inte hur det är mellan dig och din man men jag tror att risken finns att din man kommer söka sex på annat håll, sex är ett naturligt behov för de flesta.