Vad förväntar sig en bio förälder av en bonusförälder
Nu tänker jag tex vad förväntar sig en bio mamma av bio pappans sambo.
Förutom att hon som reklamen är ett stolpskott
Nu tänker jag tex vad förväntar sig en bio mamma av bio pappans sambo.
Förutom att hon som reklamen är ett stolpskott
Inget, mer än att hon beter sig respektfullt mot barnet.
Är det ok att som bonus säga nej till att ha barnen på en biomamma helg, pappan jobbar
Att de ska ge fan i att leka förälder och tro att de ska uppfostra andras barn!
Är det ok att som bonus säga nej till att ha barnen på en biomamma helg, pappan jobbar
Att de ska ge fan i att leka förälder och tro att de ska uppfostra andras barn!
Ofta blir ju en biomamma själv bonusmamma när hon träffar en ny och ofta har ju bonusmamman själv barn så det vanligaste är ju att man vill att alla ska respektera varandra även hur man behandlar sina egna barn och bonusbarn.
Men självfallet kan det ju även vara en bonusmamma eller en bonuspappa som inte har egna barn och det kan vara svårt att komma in en familj med barn.
Jag är uppvuxen med mina föräldrar men dom hade bägge varit gifta innan och hade barn så jag är uppvuxen med att mina föräldrar då hade egna och bonusbarn. Nu har min ena bror också egna och bonus.
Flera av våra vänner som separerat har också träffat nya med barn, några par vi känner hade en barn sen innan och det har känts svårare för den utan barn att känna sig delaktig i familjen fullt ut dvs partner och barn medans dom där bägge hade med sig barn blev lika delaktiga eftersom bägge hade barn och redan var inne barn livet, men där har det bland vissa gått utmärkt för barnen att fungera medans för andra har det varit svårt att få ihop barnen på ett bra sätt.
Då kan det vara svårt att vara både bio och bonusförälder då ens egna barn kommer först men att man ändå måste balansera hur man gör med barnen.
Det är där det kan krocka men då är det bättre att föräldrarna tar det.
Jag tror att barn mår bra av att ha många sunda vuxna i deras liv. En kommentar som "att ge fan i att uppfostra andras barn " är lika knäppt som att säga skaffa inte barn om du inte vet att du ska va med den andra föräldern för alltid.
Träffar man en människa som redan har barn så är de viktigt att alla blir sedda och hörda, barn, förälder och bonus.
Känner ofta att samhället förväntar sig mer av en bonusförälder än en bio förälder.
Jag är bonus utan bio barn och såna kommentarer gör mig ledsen
Att hon för det första kallar mamman för just mamma, inte ?biomamma?. Sen att hon respekterar gränser och inser att hon inte är barnets mamma och inte ska lägga sig i eller göra saker som klippa håret, sminka, ge mat eller godsaker barnet normalt inte äter eller aldrig innan, godkänna att barnet gör saker föräldrarna inte godkänt eller blivit tillfrågade om, åka iväg någonstans med barnet, köpa saker som mobiler eller utmanande kläder till barnet, lägga ut bilder på barnet på sociala medier, göra något ?första? med barnet så föräldrarna missar det etc innan hon frågar föräldrarna och har fått ok på det. Även mamman ska frågas och godkänna större saker, inte bara pappan.