Fastnar i ekorrhjulet, hur gör du?
Jobbar deltid båda två. Har inte skaffat hus, båt mm utan bor i lgh. Reser nästan aldrig utomlands, köper begagnat så ofta det går och äter vegetariskt (=billigt). Har bil men använder den inte så mycket.
Jobbar deltid båda två. Har inte skaffat hus, båt mm utan bor i lgh. Reser nästan aldrig utomlands, köper begagnat så ofta det går och äter vegetariskt (=billigt). Har bil men använder den inte så mycket.
- Bo inte i sthlm är väl det enklaste... //
Trist att säga men jag tror också att detta är en viktig grej. Jag har själv bott i storstad, innan jag fick barn, och det är ngt vi återkommer till ibland här hemma att, j-klar vad skönt att vi inte bor kvar där! Det hade varit skitjobbigt.
Det är svårare att få ett lugnt liv i en storstad. Dyra bostäder kräver att man jobbar heltid, många har långt till jobbet. Resan är dessutom ofta i stressande miljö medan jag tar en kort cykeltur på små stadsgator med lugn trafik, eller den lite längre vägen längs sjön.
Jag har pratat vardag med kompisar som bor på landet och som bor i Sthlm och det är tydligt att vi som bor i mindre stad har mycket lättare att få till ett lugnt vardagsliv.