Jag vill bara gråta..
En terapeut sa ett par kloka saker. Jag är själv personen som sätter högre krav på mig än jag skulle göra på någon annan.
Istället för att tänka och säga "borde" eller "måste". ersätt det med "Jag väljer" Det påverkar faktiskt! T ex: Jag måste laga mat - Jag väljer att laga mat ist för panpizza så att mina barn får näring. Eller Jag väljer att ha en trevlig ton mot pappan, det ger mina barn trygghet
Se vad som är krav från dig själv och vad som faktiskt behöver göras. Kanske måste det inte vara städat? Eller finns det andra saker du kan släppa lite på. Vi kvinnor tar ofta på oss för mycket.
Han har dem varannan helg. Skriv en lista på vad du behöver för att må bra. Boka in sådant när han har barnen. För barn märker när mamma mår bra <3. Så unna dig att sätt dig själv i första rummet. Sätt sunda gränser. För då kommer du också orka mer.
Det kommer att bli bra <3 Försök att titta på de saker du har som du kan vara tacksam över. Jag har jobbat med det det senaste året. Kändes löjligt i början, men efter ett tag händer någor