Galet med en trea? ”Vanliga” trea-tvivel och foglossning
Jag har börjat fantisera om en trea. Kommer själv från familj med flera syskon. Har nog alltid varit väldigt familjeorienterad och tänkt att jag ville ha åtminstone 3 barn.
Efter två hemska graviditeter med en del foglossningsproblematik även efter kändes det som att vi fick sätta stopp där. Maken kände sig klar, men jag stängde inte dörren för en sladdis iaf (på senare tid har även han öppnat för detta).
Nu börjar jag ändå drömma om en trea, en sista, förhållandevis nära. En sladdis känns inte lika lockande, vill att de alla ska kunna ha utbyte av varandra, uppskatta liknande aktiviteter etc.
Men praktiskt är det ju inte. Huset vi bor i och älskar går att bygga om så de två nuvarande får varsitt rum, men har ingen plan för hur vi skulle trolla fram ytterligare ett. Blir nog trångt i bilarna. Ska snart äntligen tillbaka till mitt jobb och efterlängtade kollegor. Och HATADE verkligen att vara gravid. Paniken av att vara instängd i sin smärtande kropp och knappt kunna ta sig till toaletten var fruktansvärd. Att tackla detta med två barn.. Och kommer jag kunna återhämta mig efter ytterligare en graviditet eller kommer jag aldrig mer kunna sitta i timtal på golvet eller ta milslånga promenader? Det skrämmer mig.
Sen allt annat, det där vanliga ?trebarnstvivlet?. Räcker man till? Kommer alla känna sig sedda och älskade? Blir någon utanför? Hur löser man det rent praktiskt typ med att hålla 3 barn i handen/famnen?
Även om jag älskar att vara mamma, att få följa dessa små individer utvecklas och alltid har sett en något större familj framför mig, så måste ju detta vara vansinne? Jag har ju två fantastiska, fina, friska barn och livet är egentligen bättre än någonsin. Känslan av att någon kanske fattas, den där sista pusselbiten, går kanske över? Jag borde ju vara supernöjd