Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Vad är felet med att vara nöjd?

Livet är en tävling för många. Om en man haft få kvinnor så är han misslyckad som man. Kvinnor attraheras ofta av män som blivit godkända av andra kvinnor. Många går till gymmet för att jämföra sig med andra, vem som har snyggast muskler. Sett det med egna ögon. Många säger att gymmen inte är så. Jo, det är en tävling. Yta är viktigt. Det ser man på andra områden i livet också. Snygg bill snygg partner, snygga kläder osv.

• Anonym (Kaffedraken)

Man får inte vara nöjd med det lilla, och se guldkornen i vardagen. Då nöjer man sig för att man vet att man inte kan få bättre. Det är dåligt.

• Anonym (Kaffedraken)

Den som är nöjd med att resa i Sverige vågar inte vidga sina vyer. Man lever ett begränsat liv. Först när du besökt runt 30 olika länder så har du levt.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nöjd) skrev 2024-05-21 13:09:58 följande:
    Kan du inte bara svara en gång?
    Jag svarade ju. Om man är nöjd med det lilla så är det fel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Faktiskt) skrev 2024-05-21 15:09:40 följande:

Min syster fick faktiskt psykbryt på mig härom dagen just för att jag är nöjd med mitt ganska enkla liv, och hon borde vara nöjd med sitt för hon har verkligen allt det där "man ska ha", men är inte. 

Inte ovanligt med folk som vill att andra ska leva som de själva gör. Om man inte gör det så är det dåligt.
Svar på tråden Vad är felet med att vara nöjd?