Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ska män ragga i sin egen liga?

    Eller är det friskt vågat hälften vunnet? Jag har stött på alla jag var intresserad av. Flera var utanför min liga. De var snygga men jag tänkte att jag chansar. Man har hört om kvinnor som inte bara går efter utseendet, och jag tänkte att jag säkert har nåt som de attraheras av.
    Skadar ju inte att försöka.

  • Svar på tråden Ska män ragga i sin egen liga?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (L) skrev 2024-05-21 10:15:59 följande:

    Handlar liga bara om utseende?


    Man pratar ofta om ligor när det gäller utseende i alla fall.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 10:20:37 följande:

    På vilket sätt var dom kvinnorna utanför din liga? 
    Menar du bara utseendet nu eller vad? 
    utbildningsnivå? 
    stort socialt nätverk med vänner? 
    vad var det som gjorde att du räknar dom som utanför din liga? 


    Snyggaste tjejen i skolan-typen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 10:24:59 följande:
    Jaha så du räknar bara in utseende när det gäller samma liga, tror många räknar in även annat! 
    Ok. Jag vet att många främst tänker på utseendet när man pratar om ligor. Som t ex när jag var kär i en yngre tjej. Flera var säkra på att hon var utanför min liga. Tjejer vill ha vältränade hunks.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 10:36:45 följande:
    Vilka var dessa flera som tyckte att hon var så snygg och att du inte ser så bra ut?
    Om det handlar om utseende menar du att hon var snygg och du inte så snygg då alltså? 
    Ingen aning vilka de är. Jag tyckte hon såg bra ut, men hon var ingen tiopoängare. Jag tyckte inte att hon var utanför min liga. Många här var säkra på det. Och det handlade om utseendet. Min syster sa "hon är inte intresserad", och flera här trodde att min syster såg att den tjejen var utanför min liga utseendemässigt och att jag inte hade en chans där.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nån kvinna här som blivit raggad på av män utanför din liga? Vad tyckte du om det?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 11:22:22 följande:
    Fast nu förstår jag faktiskt inte hur du menar?
    Jag undrade om du räknade med annat än utseende i liga men det var  just utseende du skrev att många menade.

    Men nu tar du upp folk här, folk du inte känner och säger att dom inte tyckte att du spelade i hennes liga, men det kan ju inte stämma då angående utseende!
    Om det handlar om utseende vet ju ingen här hur du ser ut eller hur hon ser ut, så nej ingen här har kunnat avgöra det på utseende som du säger att folk gör när det gäller liga.
    Då var det ju inte utseendet folk menade när dom sa att hon inte var i din liga,
    då var det ju något annat än utseende dom menade.
    Så då är det inte bara utseende folk menar när dom pratar om ligor.
    Det måste ha varit något annat än ditt och hennes utseende folk menade när dom sa att du inte var i hennes liga.
    Vad tror du att det var när det inte är utseendet?
    Flera brukar nämna utseendet när de pratar om olika ligor. Så jag antar att de menar utseendet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Cecilia) skrev 2024-05-21 11:24:21 följande:

    Har man en vettig inställning till människor överlag slipper man bli kränkt eller förnärmad av att bli kontaktad av folk man inte klickar med. 

    Det finns ingen anledning att ens fundera på saken och göra det till en grej. För vi möter helt enkelt såna människor varje dag som vi inte klickar med. Det är inget speciellt med det. 
    Alla som inte passar in på det jag söker är automatiskt inte i min liga. Enkelt. 
    Och det behöver jag inte ha en åsikt om. Nej dom passar inte mig. Tack för intresset men jag letar vidare. Move on. 


    En del kvinnor verkar tycka att det är patetiskt att män utanför hennes liga visar intesse. Vad tror han egentligen? Hur kan han tro att han har nån chans?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Elin) skrev 2024-05-21 12:28:33 följande:

    Av all välmening kaffedraken. Men jag vill ändå slå ett slag för att prata professionellt med någon, för att kunna gå vidare i livet. 


    Det känns som att du ältar det som varit, då samma händelse dyker upp med lite olika vinkling. Vore det inte skönt att få bearbeta det så pass att du kan gå vidare?


    Jo absolut, tycker ändå det är tänkvärt att det ser ut såhär angående ligor och utseende. Jag är ju inte ensam om att ha sett det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 12:44:49 följande:
    Fast du verkar ha fastnat i just utseende, om du tittar runt dig ser du säkert män som inte tillhör de snyggaste men ändå är tillsammans med snygga kvinnor så det handlar inte bara om utseende utan dom har ju något annat som kvinnorna faller för. Intelligens, charm, gemensamma intressen, humor mm.
    Det är sådant som också ingår i paketet, det är inte bara utseende. Kanske du måste ta med helheten när du tänker ? ligor? och inte bara utseende.
    Ja, fast i den här tråden så pratar vi om ligor där det handlar om utseendet. För många tar inte hänsyn till resten när de pratar om ligor. En man kan tänka att hon kanske känner nåt trots att han inte är snyggast. Att det finns kemi t ex, att de klickar. Fel, säger många. Allt handlar om utseendet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 14:13:07 följande:
    Fast det är ju du som anser att liga handlar om utseende, flera andra liksom jag säger ju att för många ingår annat än utseende, så du kanske missförstår när du tycker att folk pratar om ligor och tror att dom menar bara utseende när dom inkluderar mer än det.

    Du säger ju att folk här sa att kvinnan du gillade inte var i din liga trots att ingen här vet hur du eller kvinnan ser ut, så då kan det ju  inte handla om utseende eller hur? det är inte logiskt att folk här menade utseende då ingen vet hur någon av er ser ut! 
    Eller hur! så då märker du ju att folk inte menar bara utseende! 
    Ja, många tycker att ligor handlar om mer än utseende. Ni gör det tydligen. Andra tycker att det handlar om utseende, och det är det tråden handlar om. Nej, det är inte logiskt. Ändå var det utseendet de pratade om, och för många så handlar olika ligor om utseendet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ska män ragga på kvinnor som är i hans liga utseendemässigt alltså? Är det han själv som avgör om han är i kvinnans liga eller bör han fråga andra vad de tycker? Man får nog tänka på att de han ev. frågar inte nödvändigtvis har samma smak som kvinnorna han vill ragga på.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (U) skrev 2024-05-21 15:02:29 följande:
    Det står dig fritt fram att ragga på vem du vill. Det är ett val du gör. Du kanske inte ska starta bittra trådar om att andra som inte är perfekta har någon. Men att du som är så bra inte har någon.
    Jag vet, men BÖR jag och andra män göra det, om hon är snyggare än honom och utanför hans liga?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 15:11:33 följande:
    Men det är inte logiskt!
     
    Hur kan folk säga att du inte var i hennes liga då INGEN vet hur ni ser ut.
    Menar du att folk verkligen skrev att hon är snygg men du inte är det?
    Så folk skrev att du inte ser bra ut och att hon var så snygg att hon skulle rata dig för utseendets skull?

    Var det alltså bara utseendet folk gick på när dom sa att du inte var i hennes liga trots att absolut ingen har en aning om hur ni ser ut?

    Var det verkligen inget annat folk tog med? det låter alldeles för märkligt.
    Igen då om du ser dig runt så är män som inte är så snygga ändå ihop med kvinnor som bra ut så dom har ju något annat annars skulle ju aldrig män som inte ser bra ut träffa kvinnor som var snyggare.

    Det måste har varit något mer folk menade än utseendet när dom sa att du inte var i hennes liga. Ingen vet ju om hon är snygg eller inte.
    Om du inte skrivit att du är oattraktiv kan ingen avgöra vilken liga ni tillhör eller ej.
    Ja, många skrev det, och att jag borde ha fattat det. Att ingen yngre tjej vill ha en ful äcklig gubbe. Såhär är det ofta på nätet, inte mycket att göra. Men det är tydligt att för många så handlar olika ligor om utseendet. Speciellt om män är intresserade av yngre. Då handlar allt om utseendet. Och äldre män är äckliga och feta. Jag skrev själv många gånger att jag tror många tjejer fastnar för andra saker hos en man, men jag hade fel, tyckte de flesta. Jag träffade en tjej på 22 och hon var attraherad av mig och tyckte jag var fin i kroppen. Det var kul att höra.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 15:28:06 följande:
    Men nu har du ju orsaken, det handlade ju inte om utseendet då ingen visste hur ni ser ut.
    Det handlade om att du var en äldre man och hon en yngre kvinna.
    Du vet alla är inte vackra och snygga bara för att dom är 22, en del är snygga, en del inte alls snygga och många bara medel så självklart visste ingen om hon var snygg eller inte.

    Det var alltså inte utseendet utan att du var äldre så då var det dom menade.
    Du får skilja på dom sakerna när folk inte vet hur du ser ut.
    Folk gick alltså inte på utseendet!
    Jo, för de som pratade om ligor och utseendet så handlade det om just det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-21 15:41:19 följande:

    Nej! 


    Har flera gånger jag blivit intresserad av män som folk bedömer är ointressanta för mig. Ligor finns inte eller så är det svårt att avgöra. Onödigt att tänka så tycker jag för man kan missa så mycket


    Ja, men många tänker så. Ligor och utseendet. Det är det tråden handlar om. Jag frågar de som tänker så, om män ska ragga i sin egen liga utseendemässigt eller kan han ragga på snyggare kvinnor?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lina) skrev 2024-05-21 15:46:06 följande:

    Rent objektivt så är jag i en helt annan liga än min man, ännu mer när vi var yngre. Vi träffades när jag var 23 och han 31.

    Jag var / är helt klart snyggare än han. Men utseendet är ju bara en liten del i det som gör en människa attraktiv och han hade många saker som var till hans fördel.

    Han var / är klok, socialt kompetent, omtänksam, en gentleman, ansvarsfull, har arbetsmoral, händig, en fantastisk kock (passar bra när man som jag hatar matlagning), rolig, jordnära, respektfull, ödmjuk, generös....

    Vi har varit tillsammans i 27 år, gifta i 24 år. Vi har två utflugna barn och vårt förhållande är bättre än någonsin trots att åren och gravitationen gjort att vi väl inte kan räknas som särskilt attraktiva längre för någon utom varandraSkrattande.


    Ja, så är det nog för många. Man fastnar för varann och allt handlar inte om utseendet. Ändå så pratar många om ligor och då handlar det enbart om utseendet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lina) skrev 2024-05-21 15:46:06 följande:

    Rent objektivt så är jag i en helt annan liga än min man, ännu mer när vi var yngre. Vi träffades när jag var 23 och han 31.

    Jag var / är helt klart snyggare än han. Men utseendet är ju bara en liten del i det som gör en människa attraktiv och han hade många saker som var till hans fördel.

    Han var / är klok, socialt kompetent, omtänksam, en gentleman, ansvarsfull, har arbetsmoral, händig, en fantastisk kock (passar bra när man som jag hatar matlagning), rolig, jordnära, respektfull, ödmjuk, generös....

    Vi har varit tillsammans i 27 år, gifta i 24 år. Vi har två utflugna barn och vårt förhållande är bättre än någonsin trots att åren och gravitationen gjort att vi väl inte kan räknas som särskilt attraktiva längre för någon utom varandraSkrattande.


    När jag skrev om en yngre tjej jag var kär i så beskrev jag vad jag gillade hos henne, och vad jag trodde att hon kanske gillade hos mig. De flesta viftade bort det och sa att det bara är inbillning, och så nämndes utseendet. Det är det viktigaste, och att man ska vara i samma liga utseendemässigt.
Svar på tråden Ska män ragga i sin egen liga?