Antal sexpartners, tillräckligt?
Anonym (Tjej) skrev 2024-05-19 14:55:23 följande:
Det ultimata vore väl att träffa en kille i tonåren som är ens första o enda sexpartner för resten av livet
Överste Senap skrev 2024-05-19 15:37:17 följande:
Har bara haft en, min fru. Det räcker för mig men hade förstås varit kul att träffa någon när man var yngre me.n det är inget jag hänger läpp för.
Jag har haft samma partner i +30 år, vi träffades när hon var 18 och jag några år äldre.
Hon hade haft enstaka sexpartner innan och jag hade då haft enstaka partner inkluderade sex men aldrig haft samlag.
Vi har haft ett härligt liv tillsammans, självklart med upp- och nedgångar i relationen men vi har idag ett väldigt bra sexliv, rikt och spännande samt lite lagom busigt...
Om jag ångrar att inte ha erfarenhet från andra?
Svar: NEJ och JA.
Känns underbart att fått utvecklas tillsammans både känslomässigt, fysiskt, psykiskt osv. Vi är idag grånade skröppliga gamlingar som hittar nya öppningar som höjt sexlivet många nivåer. Nåt som jag tror att det inte hade skett om vi inte hållit ihop så länge. Därför NEJ.
Klart det hade varit kul att testa olika människor, känna om det känns olika med olika (på alla sätt), flörta och ragga, bli uppfattad som åtråvärd, nyhetens behag, bli bekräftad osv.
Kanske andra konstellationer, andra kön, andra bakgrunder etc. Kan är vi båda lite inskränkt och oerfarna. Hade kanske varit kul att ligga runt lite iallafall en period. Jag har aldrig haft ett ONS till exempel! Få bekräftelse för sin erotiska attraktion typ. Sånt hade jag velat testa bara för att ha den erfarenheten med sig och känna sig lite mer "som alla andra" Så därför JA!
Om jag verkligen måste välja JA eller NEJ - jag skulle nog trots allt definitivt rekommendera om man lyckas att göra som vi, ha samma partner länge. Och ja, vi planerar att leva tillsammans fortsatt länge...