Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

    Era impopulära åsiker

    Mimosa86 skrev 2024-05-20 10:13:16 följande:
    Håller med. Därav behöver föräldraledighet och vann kvoteras jämlikt eftersom det är först efter att barnen föds som ojämställdhet uppstår.
    Nej, nej, nej.
    När vi fick våra barn tog jag (mamman) all möjlig ledighet. Jag ville vara hemma med barnen så länge det bara gick.

    Att omyndigförklara vuxna människor så in i den mildaste grad som du föreslår gör mig... mörkrädd mitt på ljusa dagen.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Om) skrev 2024-05-20 11:31:19 följande:

    Att folk tror att man måste ta ut f-ledighet enligt reglerna. Man bestämmer själv hur man man vill göra. Det är bara när man vill ha pengar av staten som det är villkorat. Vilket det ska vara. Sedan bestämmer man själv. 


    Men det visar väl bara att folk inte klarar av att planera sitt liv och sin ekonomi efter sina egna önskemål, utan de måste till varje pris ha pengar från staten. Sedan gnäller de över villkoren. 


    Varför "ska" staten bestämma vilken förälder som ska vara hemma menar du?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-20 15:01:57 följande:
    Varför "ska" staten bestämma vilken förälder som ska vara hemma menar du?
    Utöver det så är det en försäkrning och inte ett bidrag.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Om) skrev 2024-05-20 15:16:21 följande:

    Det vet jag. En försäkring som betalas med skattemedel. Självklart ska staten bestämma villkoren och självklart ska båda föräldrarna behandlas likvärdigt. Sedan kan man ändå göra som man själv vill.
     


    Att behandlas likvärdigt kan mycket väl vara att låta dem bestämma över sin egen tid.
    Tycker du inte det?

    Det händer emellanåt att kidsen måste börja på dagis alldeles för tidigt för att familjens ekonomi inte riktigt tål att det är föräldern  med högst inkomst som ska leva på FK.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 19:41:32 följande:

    Jag tycker att merparten av människor överskattar sitt eget utseende. Tycker det borde vara en större medvetenhet kring det. (Men att du ändå duger i samhället fast du inte är en "sjua")

    Tror den här inbillningen medför att människor blir bittra och tror de ska få en pojkvän/flickvän bara för att.


    Jag håller med.
    Plus att folk går och inbillar sig att de ser yngre ut än sin faktiska ålder. Det om något ser man ofta här i forumet.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-22 12:28:24 följande:
    Var min åsikt impopulär? Jag vet.
    Rätt idiotisk faktiskt.
  • Anonym (Mimmi)
    Auditanne skrev 2024-05-28 23:44:20 följande:
    En beroendegen då kanske. Min egen far hade troligtvis en sådan då han hade perioder då drickandet tog över. Han fick cancer tillslut och dog, bara 56 år gammal, utmärglad och med smärtor i hela kroppen. Han beskrev sin kommande död som "en befrielse", så ont hade han. 

    Hoppas att du tänker på att detta kan hända även dig om du inte tar hand om dig.

    Har du barn? De behöver dig och kan ge dig bra mycket mer glädje än spriten.

    Känns ledsamt än idag att tänka på att pappas dåliga vanor var viktigare för honom än vad jag var, hans enda dotter. Fick inte ärva honom heller. Han struntade i att bry sig ända in i döden. Möjligen kan allt detta ha lite att att göra med mitt agg mot a-lagare.

    Blev hånad av en a-lagare en gång också. Har du skrikit åt unga tjejer hur fula de är när du varit påverkad av nåt rusmedel?

    Tror många män inte förstår hur ledsen något sådant kan göra en ung kvinna och hur djupt det kan sätta sig övertid. Om man inte ens duger i sitt utseende för en låg och vidrig missbrukare.

    Ja, jag hatar er och kommer nog alltid att så göra. Både för det ni gör mot er själva och hur ni sårar folk runt omkring.
    Två frågor då...

    1. Hur gjorde han dig arvslös? Menar du att han söp upp allt han hade eller?
    2. Vilka fler sjukdomar tycker du att man har rätt att spotta på offren för?
  • Anonym (Mimmi)
    Auditanne skrev 2024-05-29 05:51:06 följande:
    1.Arvet gick till hans exfru. Men struntsamma för det hör inte till diskussionen.

    2. Det är ingen sjukdom och jag spottar så mycket jag vill. De är inte värda nån kärlek eftersom de själva ingen sådan ger, utom till vodkaflaskan då. 
    1. Man kan inte göra sina barn arvslösa i Sverige, så gissar att du kommer från något annat land.

    2. Enligt vetenskapen så är det en sjukdom, även om du vägrar att ta till dig fakta. Läs gärna på innan du gör bort dig utan din anonymitet som forumet ger dig.
  • Anonym (Mimmi)
    Auditanne skrev 2024-05-30 01:45:49 följande:
    Det spelar ingen roll var jag kommer ifrån och det är dessutom oväsentligt och inget som angår dig. 

    Och jag bryr mig inte om vad vissa läkare har att säga om saken. Alkoholism är ett beroende och ingen sjukdom, precis som fetma och övriga drogmissbruk inte är det. Alkoholism är något man själv frammanar ur ett missbruk och inget som plötsligt drabbar en.

    Sluta göra bort dig själv med din patetiska arrogans. Lyssna på ditt eget råd. 
    Du kan ju förneka fakta tills solen går ner i öster. Det innebär inte att du har rätt ändå.

    Alkoholism ÄR en sjukdom, precis som fetma. Även om du gillar att spotta på dem.
    Det är inte "vissa läkare" som säger, det är fastställda diagnoser.

    Sluta göra bort dig själv med din patetiska arrogans.

    Och sen struntar jag i var du kommer från, jag bara konstaterar att det du berättar omöjligt kan hända i Sverige.
  • Anonym (Mimmi)
    Auditanne skrev 2024-05-30 05:53:42 följande:
    Nej, det är ett beroende, precis som alla andra missbruk. Och nej, läkare är inte alla eniga i den frågan heller.

    Nej, det kan inte omöjligen hända i Sverige. Och sluta tjafsa om det när du ändå inte bryr dig. Stick.
    Beroendesjukdomar är också sjukdomar, vad du än tycker. Det är fakta, du har åsikter. Ser du skillnaden?

    Och jag har lika stor rätt som du att skriva här i forumet, passar det inte så stick själv.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-30 10:16:33 följande:

    Haha var ska jag börja...

    Jag tycker inte att barnbidrag ska delas ut kravlöst och till vem som helst. Jag tycker absolut att det ska finnas någon form av särskilt ekonomiskt stöd för föräldrar, men man ska få ansöka om det som alla andra bidrag. Och flerbarnstillägget ska absolut bort. Jag ser inget som försvarar att en som tjänar 100 000 i månaden ska få barnbidrag. Inte heller att man kan skaffa så många barn att bara bidraget motsvarar en månadslön efter skatt för vissa. Det är otroligt ansvarslös att inte klara av att ta hand om sina barn utan bidrag.

    Barnsång är fruktansvärt. Finns inget som skär i öronen mer än barn som sjunger i kör.

    Föräldradagar ska inte kunna tas ut så länge som under 12 år. Det är helt vansinnigt att föräldrar kan garanteras semester runt jul varje år som de har föräldradagar kvar, samtidigt som deras barnlösa kollegor då tvingas jobba varje år. De vill också fira jul med sina familjer.

    Det finns inget som förfular så mycket som att vara överviktig. Ja, det finns snygga och överviktiga personer men de hade varit långt mycket snyggare om de också var normalviktiga.

    Man bör kunna ställa kravet att den som bor i Sverige lär sig svenska och vill vara en skattebetalare som försörjer sig själv. 


    Håller med om precis allt.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-06-03 15:36:43 följande:

    Jag gillar inte bohemian rhapsody. Känns som den är extremt övervärderad. Jag gillar egentligen inga sånger med opera inslag, dessutom dålig operasång där de försöker men blir bara falsett. 

    Det här är ingenting jag kan säga publikt. Alla skulle bli sååå kränkta, jag håller klaffen, väljer mina strider, men innerst inne så tror jag att fler tycker som jag.


    Varför skulle någon bli kränkt för att du inte gillar... en låt???
    Jag tycker inte heller att den är så märkvärdigt bra.
Svar på tråden Era impopulära åsiker