Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Aniiee's inane ramblings

Alla här tror ju ändå att jag är knäpp. Så här är tråden som bevisar det =P

Så till att börja med:

Jag råkar faktiskt gilla Steven. Minst lika mycket som Theo. So sue me. Men lilla Luke är fan de sötaste unge som sett på en tv. 

Matilda får ett autistiskt shut down i Quiet. 

Rings of Power är fortfarande skitdålig. 

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Svar på tråden Aniiee's inane ramblings
  • Aniiee
    Anonym (E) skrev 2024-05-18 20:58:20 följande:

AHHHHH vilken frustrerande tråd när man måste leta upp alla referenser............ // Kyss

Hehe, jag skrev ju "inane ramblings". 
    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Aniiee

Oh, the misery 
    Everybody wants to be my enemy 
    Spare the sympathy 
    Everybody wants to be my enemy 

• Aniiee

Varför har FL inte spoiler-knapp? 

• Aniiee

Dorian Pavus, you vain peacock, how I love you. 

• Aniiee

Jävla pollen.... 

• Aniiee
    Eurydike skrev 2024-05-23 01:27:13 följande:

Så, vad tycker du om den nya Ronja? 😊🤔

Jag har fortfarande bara sett första avsnittet. Jag är inte imponerad, förutom när jag är det. 
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2024-05-24 00:15:29 följande:
    Aha! Själv har jag bara sett reklamen än så länge, men den verkar spännande 🤩
    Säg vad du tycker när du sett första avsnittet. Har du sett min tråd om det? Minns inte om du tittade in där. 
  • Aniiee
    Varning för udda humor och överdrifter. 

Border volym 1, kapitel 1, sida för sida
    Sid 1: Kippei skickar meddelande när Yamato har seeeeeeeex
    Sid2: Yamato stampar in på sin egna detektivbyrå
    Sid3 Yamato misshandlar Kippei för att han störde Yamatos ons. 
    Sid4: Tamaki lägger sig i, klänger och undrar varför Yamato inte har sex med honom istället för random killar
    Sid5: Sogo misshandlar Tamaki för att han är ett creep mot sin "storebror"
    Sid6: Yamato påminner kongressionen om att de är där för att jobba, inte tjafsa.
    Sid7: Kippei kopplar upp datorn till chefen för JAG, polisens specialenhet
    Sid8: Yamato & Co får ett jobb.
    Sid9: Detaljer, bla bla ba
    Sid10: mer detaljer
    Sid11: Nån höjdare på nåt företag är sur för att acn är trasig, får ur för att röka
    Sid12: Tamaki distraherar höjdaren, snor hans tändare
    Sid13: Bla bla, distraction, bla bla
    Sid14: Tamaki smugglar tändaren ner i Sogos ficka
    Sid15: Sogo tar tändaren till Kippei som lyfter ett fingeravtryck från den
    Sid 16: Yamato tillskanskar sig höjdaren kontor genom att påstå att han är där för att laga acn
    Sid17 Sogo ringer höjdaren för att distrahera honom
    Sid 18: Yamato pysslar på höjdarens kontpr
    Sid19: Tamaki distraherar höjdarens sekreterare
    Sid20: Pyssel, pyssel, distraction, distraction
    Sid21: Oops, dags att dra.
    Sid22: Yamato passerar någon i korridoren 
    Sid23: Någon är misstänksam
    Sid24: Yamato låter sig inte bli hindrad, trycker upp någon mot väggen
    Sid25: Yamato plockar någons plånbok, identifierar honom som polis
    Sid26: Yamato hoppar ut genom fönstret
    Sid27: Polisen undrar vad fan som hände
    Sid28: Kippei och Tamaki har ett freak out över att de nästan blev avslöjade med Yamato tänker inte ge upp
    Sid29: Yamato återvänder till höjdarens kontor och konfronterar sekreteraren
    Sid30: confront, confront
    Sid31: confront, confront
    Sid32: confront, confront
    Sid33: Yamato sitter i kyrkan som hör till barnhemmet där han delvis växte upp
    Sid34: Yamatos "mamma" /barnhemsföreståndaren kommer och säger något vist om familj
    Sid35: Yamato inser att det var vist sagt och hämtar styrka i ett par militärbrickor och "Will" 
    Sid36: Yamato lämnar kyrkan och utanför väntar hans familj - Kippei, Tamaki och Sogo
    Sid37: Yamato säger att de ska käka, de andra håller med
    Sid38: Yamato och Sogo tränar, Kippei och Tamaki kollar på nyheter
    Sid39: Yamato är kanske aningens låt p Sogo, Tamaki är definitivt avundsjuk
    Sid40: Kippei och Tamaki har beställt pizza. Och betalat med Yamatos pengar.
    Sid40: Sogo och Tamaki bestämmer sig för att gå när Yamato kräver att de börjar betala för sig. Kippei frågar om han kan diffa summan mot lönen han inte får. Yamato, frustrerad och på väg ut genom fönstret, önskar att han hade en man

Mission 1 ended.

Vilken boks första kapitel ska jag göra här näst. Star Wars Jedi Apprentice, Luck in the Shadows, Gullivers resor, eller Sagostunden?
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2024-05-24 00:27:31 följande:
    Det ska jag göra! Ja, jag läste din tråd om det, men minns inte om jag skrev något i den 🤔 Annars kan det vara lite känsligt det där när nostalgi möter nyinspelning. Skalle-Per är ju liksom Skalle-Per, så hur skulle någon annan kunna spela honom 🙃 Samtidigt är tekniken ofta så dålig i gamla inspelningar att det kan kännas spännande med en ny version. Jag återkommer om/när jag har sett den!
    Ja, det är alltid lite upp och ner med nyinspelningar.... 
Svar på tråden Aniiee's inane ramblings