Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Aniiee's inane ramblings

Aniiee skrev 2024-05-20 19:05:11 följande:

Dorian Pavus, you vain peacock, how I love you. 

Googlar Dorian 🦚
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-05-23 13:31:06 följande:
    Jag har fortfarande bara sett första avsnittet. Jag är inte imponerad, förutom när jag är det. 
    Aha! Själv har jag bara sett reklamen än så länge, men den verkar spännande 🤩
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-05-24 00:20:59 följande:
    Säg vad du tycker när du sett första avsnittet. Har du sett min tråd om det? Minns inte om du tittade in där. 
    Det ska jag göra! Ja, jag läste din tråd om det, men minns inte om jag skrev något i den 🤔 Annars kan det vara lite känsligt det där när nostalgi möter nyinspelning. Skalle-Per är ju liksom Skalle-Per, så hur skulle någon annan kunna spela honom 🙃 Samtidigt är tekniken ofta så dålig i gamla inspelningar att det kan kännas spännande med en ny version. Jag återkommer om/när jag har sett den!
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-05-26 22:04:06 följande:

Smörstekt lax, gräddstuvad spenat och fetaost. Kan det bli bättre? 

Det låter gott, men laxen får du behålla 😋🐟
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-05-27 00:15:18 följande:
    Då får man väl blanda i lite bönor. Gräddstuvade edamamebönor är inte så dumt det heller. 
    Det låter också smarrigt! 😋????
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-06-14 22:18:55 följande:

Att sova mellan 19 och 22 är en dålig idé. 

Låter lite så, ja, i alla fall om man inte vill vara vaken hela natten 😅
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-06-12 23:06:41 följande:

Böcker, böcker, böcker, böcker. 2000+ böcker. BÖÖÖÖÖÖÖCKEEEEEEER! 

Hoppas du hittade något kul att läsa bland alla de där böckerna! Annars måste du haft en himla otur 📚
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-06-14 22:44:40 följande:
    Ja, alltså, det är mina böcker som står i min bokhylla så ungefär 100% av dem är bra. Jag sparar bara bra böcker =p
    Då förstår jag! Jag trodde att du hade bränt hela semesterkassan på böcker 🔥 Det hade ju kunnat vara kul det med 🤩
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-06-14 22:57:09 följande:
    Semesterkassan? Nej, varenda månadslön Oskyldig
    Tur att ungefär 100% av böckerna var bra då! 😅🤑
  • Eurydike
    Nu har jag läst din text Aniiee! Jag håller med Fredrik om att den var vackert skriven och jag tyckte också om rytmen. Det var många fina vändningar, där läsaren kastades från en sinnesstämning till en annan. Både språkliga och mer direkta (som på slutet). Jag tyckte om budskapet att man kan känna och älska någon, lära känna den på nytt (kunskapen om personen fördjupas) och även omfamna den nya delen av personen och på så vis förälska sig igen. Texten gjorde mig både glad och sorgsen. Jag kände lukten av både Lucanis och Asriel, vilken kontrast.
  • Eurydike

Och anledning till att min text blev lite liten är att jag kände på mig att sidan tänkte uppdatera sig själv och förinta mitt svar, så jag hade kopierat den och klistrade in den igen 😅

• Eurydike
    Aniiee skrev 2024-11-19 00:17:40 följande:

Tack för att ni läste, och att ni tycker om mitt "språk".

Och självklart är alla tankar, åsikter och analyser välkomna =p

Det var så lite! Kul att få läsa 😊
Svar på tråden Aniiee's inane ramblings