Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Jag vill testa Familjelivs moral

Ser inget uppseendeväckande I bilderna. Förstår att det är fantasy och lägger inga mer värderingar i det.  

• Postman
    Anonym (usch) skrev 2024-05-17 14:29:46 följande:
    Så du tycker det är OK att porträttera småflickor i avslöjande kläder och sedan säga "det är ju bara på låtsas"? Vem vill ens se sådan här skit? Vem skapades det här för?
    Som sagt, det är fantasy, det är inte verklighet så jag bryr mig faktiskt inte. Fantasifiguren på bilden är kanske 150 år. Kan också vara10 år. Som sagt jag lägger inga värderingar i det, jag ser det som fantasifigurer. 
  • Postman
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 15:13:26 följande:
    Var går din gräns?

Jag vet inte, jag ser inget som helst sexuellt i dessa bilder. Jag är helt likgiltig när jag ser den, jag ser endast en sagofigur, det är detsamma som när jag ser Tingeling, Kajsa Anka eller andra tecknade figurer. För mig är det omöjligt att associera till något sexuellt eller erotiskt. Kajsa och Kalle Anka har inga byxor på sig, jag tänker inte sexuellt för det heller. Detsamma när jag spelar dataspel, jag tänker inte sex eller könsroller, jag ser fantasin, miljön och spelet endast.  

• Postman
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 16:02:31 följande:
    Tingeling är ju känd för att vara inspirerad av Marilyn Monroe, och Kajsa Anka är inte gestaltad för att se ut som en människa.

Jag tror faktiskt att vissa i tråden spelar dumma istället för att ta del av ett intellektuellt samtal om gränser och moral.
    Vill du ha ett intellektuellt samtal om gränser och moral får du nog lägga in verkliga bilder istället för tecknad fantasy. 
  • Postman
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 17:16:48 följande:
    Hon ser ut som en människa. Det är ingen Disney-figur som ser ut som en anka eller en hund.
    Sorry men jag kan inte se alls att hon ser ut som en människa. Som HJ skrev - det är en tecknad figur som inte ser realistiskt ut.  
Svar på tråden Jag vill testa Familjelivs moral