Jag vill testa Familjelivs moral
Ser ni något omoraliskt/fel/whatever med dessa bilder, eller är de oskyldiga?
Ser ni något omoraliskt/fel/whatever med dessa bilder, eller är de oskyldiga?
Vilken är målgruppen för bilderna?
Ser inget uppseendeväckande I bilderna. Förstår att det är fantasy och lägger inga mer värderingar i det.
Det här är ingen moralisk, utan etisk fråga, som jag förstår det.
Bilder i sig existerar inte utan en upplevare, skapare eller mottagare, hur man än ser det. Det gör heller inte etik eller oskyldighet, bilder kan alltså inte vara varken oetiska eller etiska, endast upplevelser kan vara det. Att man reagerar på en tecknad bild är för att den sammanfaller med vårt evolutionära gränssnitt. Vi kan uppfatta pixlarna, som bilden består av, och associera det till något gynnsamt eller ogynnsamt och till olika egenskaper, i det här fallet mänskliga sådana, så som händer och vader med mera.
Jag vet inte, jag ser inget som helst sexuellt i dessa bilder. Jag är helt likgiltig när jag ser den, jag ser endast en sagofigur, det är detsamma som när jag ser Tingeling, Kajsa Anka eller andra tecknade figurer. För mig är det omöjligt att associera till något sexuellt eller erotiskt. Kajsa och Kalle Anka har inga byxor på sig, jag tänker inte sexuellt för det heller. Detsamma när jag spelar dataspel, jag tänker inte sex eller könsroller, jag ser fantasin, miljön och spelet endast.