Inlägg från: Anonym (Håller med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håller med)

Den stora tråden om kvinnors manipulering av män

Anonym (Ylva) skrev 2024-05-18 11:25:40 följande:

Ja, tror att en hel del borde lära sig att inte ställa frågor som man inte vill ha svar på. Jag är tjock och medveten om det, skulle aldrig ställa en sån fråga. Bättre att i så fall fråga: "Ser det här okej ut?" eller "Sitter den här bra?" eller liknande.

Håller helt med! 

Även när jag inte var överviktig skulle jag ännu mindre ställa frågan om jag såg tjock ut eftersom det ger ett osäkert och kroppsförvridet intryck av mig.
    Att fråga om något sitter bra eller ser okej ut är mycket bättre.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (A) skrev 2024-05-21 18:24:26 följande:
    Skulle du hålla med om att den som inte delar är snål/sniken omanlig?

Men skulle du hålla med om att om kvinnan tjänar mer så är mannen omanlig, lat och kanske rentav en snyltare på hennes pengar. 

Min upplevelse är att båda de här bilderna finns. Sen tror jag inte de kommer från samma personer samtidigt.
    Och den kvinna som har ett låglöneyrke och blir tillsammans med en man som tjänar bara en aning mer blir ibland kallad golddigger, om än bara på skämt.
    Har blivit kallad det som yngre timvikarie av systern till killen jag träffade då, helt seriöst. Han bodde i hus och jag i en 1a. 
    Det roliga var att när han hade betalat av csnlån, huslån, andra lån, underhåll för ett barn och sina krognotor och jag betalt min hyra så hade vi ungefär lika mycket att röra oss med. Ändå var jag golddigger fast att jag valt en skuldsatt man🤔
Svar på tråden Den stora tråden om kvinnors manipulering av män