Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

S vill ha ID-kontroll på sociala medier

Anonym (Media) skrev 2024-05-17 00:51:38 följande:
    S vill ha ID-kontroll på sociala medier Socialdemokraterna vill införa ID-kontroll på sociala medier.
    ---
    Vad tycker du?
    Vilka fördelar ser du?
    Vilka nackdelar finns det?
    Jag ser inga fördelar. Däremot ser jag det som en nackdel att det skapas system vars syfte är att registrera människors åsikter. Det är en typ av förslag som man hade kunnat förvänta sig av Putin.
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-05-18 14:32:03 följande:
    Det är viktigt att samhället agerar mot anonyma påverkanskonton från högerextremister, islamister och andra terrorister men det förstår förstås inte SD..
    Vem skall bestämma vart gränsen går?

Och varför är det inte viktigt att agera mot påverkanskonton från vänsterextremister?

Borde du stängas av för dina angrepp på regeringen och för att du sprider uppgifter från Hamas?

Borde en person som gör samma saker som dig men som lutar mot SD stängas av?
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-05-18 19:19:26 följande:
    I övrigt ser jag att du försöker dig på ett både löjligt och fult debattknep när du hävdar att jag spridit uppgifter från Hamas.
    Den som vill kan gå in i någon tråd där Hamas-Israel kriget diskuteras och se hur du utan reservationer sprider Hamas narrativ. Vilket fler än jag påpekat.
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-05-18 19:19:26 följande:
    Avslutningsvis en fråga till dig. Förstår du inte det olämpliga med att Sveriges näst största parti, det största partiet i regeringsunderlaget, ett parti som i praktiken styr den svenska regeringen avlönar människor för att sprida politisk propaganda och sprida hat och hets mot meningsmotståndare fån anonyma konton? 
    Att de politiska partierna ägnar sig åt tvivelaktiga aktiviteter är inte ett bra skäl för att registrera och bestraffa de som inte delar din politiska övertygelse. Att registrera och bestraffa de som inte delar din politiska övertygelse hör helt enkelt inte hemma i en demokratisk rättsstat.

Du har inga problem med Socialdemokraternas smutskastningskampanjer vilket visar att du bara är intresserad av att Socialdemokraterna skall kunna registrera och tysta meningsmotståndare.
Svar på tråden S vill ha ID-kontroll på sociala medier