Anonym (Osäker just nu) skrev 2024-05-17 08:38:33 följande:
Fast nu har vi ju haft våra rutiner i över 2,5 år och har ju funkat super bra hittils tills en vecka bakåt så tror jag inte ändå det är lösningen att börja sitta där 2 timmar varje kväll och läsa? Hon (och lilla syster) har ju kunnat somnat på egen hand hittils.
Vi har liksom haft våra kvällsrutiner nere (bor 2 våningar) och 2 åringen brukar då säga "vill sova nu" och då går jag (eller pappan) upp och lägger henne. Vi har verkligen gillat hur allt funkat.
Jag har många bekanta som lägger sina barn i timmar och har hållt på så i år, det känns inte som en bra lösning i längden för oss.
Anonym (Osäker just nu) skrev 2024-05-16 21:46:56 följande:
Först lät vi henne gråta 5 min åt gången. Mycket fram och tillbaka. Sista gången låt i henne va över 30 min, känner mig hemsk.. Men det funkade...
Hon drar ju bort hela madrassen och slänger på golvet så vi måste ju gå in vid något tillfälle.. :/
Våra nattningar har hittils sett ut bara att vi lägger henne, säger god natt och går ut. Har aldrig behövt sitta brevid, läsa bok osv. Provade de när hon vae yngre men då blev hon bara pigg och vild. Så detta att bara så ut och stänga dörren har funkat så bra, tills nu då..
Du låter alltså hellre ditt barn gråta i en halvtimme, än ändrar rutiner? Förlåt, men det är ju sjukt!