Israel folkmord
Detta borde alla fördöma..
www.svt.se/nyheter/utrikes/byar-pa-vastbanken-attackerades-av-bosattare-statlig-terrorism
Detta borde alla fördöma..
www.svt.se/nyheter/utrikes/byar-pa-vastbanken-attackerades-av-bosattare-statlig-terrorism
Senaste dygnet har 69 Palestinier dödats och 136 har skadats. Många av dem var barn.
Kolla på den här filmen från Norra Gaza. (filmad av anställda i FN). Precis allt är jämnat med marken. Det finns ingenting att återvända till. Det är rätt uppenbart vad Israel sysslar med..
x.com/UNWateridge/status/1824852107385602483
Israels regering har beslutat att bygga en ny illegal bosättning i Jabal al-Makhrur i staden Beit Jala nära Betlehem (en av de sista kristna palestinska byarna). De som tidigare bodde på platsen utvisas.
Kontext: www.indcatholicnews.com/news/50437
Ja det är fruktansvärt om det stämmer. Det är inte sanktionerat av IDF som utreder detta och straffar skyldiga soldater.
Carl Bildt är den vettigaste moderata politikern.
Goes both ways då?
Av det jag läst har inte många israelkritiker här skrivit ett enda ont inlägg om Hamas. Jag har bara sett fördömande mot Hamas, när någon påpekat att ni inte fördömer Hamas. Motsvarande har jag sett Andrea Bd kritisera bosättarna, men inte i egetskrivet inlägg.
Inse att ni är lika goda kålsupare. Du lägger endast ut bilder med kritik mot Israel. Eller har jag fel?