AndreaBD skrev 2024-10-20 10:40:25 följande:
Självklart vet jag det. Och vet du exakt vad som sas den 21.mars då? Jag har kollat upp det för säkerhets skull (trots att jag visste att det inte skulle finnas något som belägger dina påståenden).
www.regeringen.se/contentassets/c9a259f790854e4b8922547538820273/240415-kdo-22-april-ny-version.pdf
Nej, jag ska inte upprepa alla dessa punkter, men allt detta samarbetar man med Israel om. Okej, markoffensiven mot Rafah genomfördes. Men det är också orealistiskt att försöka tala om för ett annat land i detalj hur de ska föra sitt försvarskrig. Jag tror inte att alla regeringar har klart för sig varför det är så viktigt för Israel. Uppenbarligen var ju överste Hamasledaren där, men det är mycket annat också. T.ex. tunnlar där Hamas går fram och tillbaka till Egypten. Och de tar in vapen därifrån.
Det finns alltså inget där heller där man skulle påstå att Israel skulle ha begått något krigsbrott.
Det där om bosättningar på Västbanken - det håller jag helt med om. Men vad har det med kriget att göra? Nej, det är inte därför 7. Oktober genomfördes. Orsaken av våldet mot israeler har alltid varit religiöst. Det har alltid varit dödlig hat mot israeler. Och Israel har flera gånger gjort förslag om att dela upp landet. Och då skulle palestinierna få 97 % av Västbanken, och kompenseras för de övriga 3 %. Men de har alltså sagt nej till att få Västbanken. Men hur som helst, jag tycker man får ta detta efter kriget. Och självklart är det fel med bosättningar, och det ska bli en tvåstatslösning. Även där är dock palestinierna emot. Israelerna är bara emot att det görs just nu.
Inte står det exakt vad som sades i din länk, men jag bifogar en länk där det faktiskt gör det. Läs, speciellt mot slutet och begrunda hur många punkter som tas upp just för att de handlar om hur Israel bryter mot internationella överenskommelser och vad man kräver att Israel ska göra istället.
www.icj-cij.org/node/203847
Nej, alla regeringar har absolut inte klart för sig varför Israel bryter mot internationella överenskommelser. Och man kan inte som Israel gör välja vilka internationella överenskommelser man för stunden har lust att följa utan att bli anklagad för att inte följa internationella överenskommelser.
Ja, du VAD har de olagliga bosättningar att göra med kriget?
Trodde inte det var möjligt att vara så okunnig och oinsatt.