-
Nej. Vad menar du?Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-26 21:30:52 följande:Du säger emot dig själv.
-
Skillnad är att du låter påskina att de redan har börjat utvärdera bevisen såsom varande rimliga, påvisa risk för folkmord etc. ICJ har bara konstaterat att det finns bevis och att det utgörs av material från Israel, Gaza etc och inbegriper ord och handlingar från stora aktörer i regionen.Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-27 12:33:21 följande:Du säger egentligen samma sak som jag. "om anklagelserna inte backades upp av några bevis alls eller utgjordes av fullständigt irrelevanta saker, skulle det naturligtvis inte ha tagits seriöst." Så, vad bråkar du om?
-
Min sista kommentar om detta, hoppas det klarnar för dig. Fullständigt irrelevanta bevis skulle vara tex namnlistor från Sydafrika, foton från Egypten, vittnesmål från Nisse som inte varit utanför Norrköping på 20 år, debattartiklar från Hamas etc. Bevisen som inlämnats är naturligtvis inte sådana utan från relevanta tider, platser, personer. Men inget har sagts om trovärdigheten, värdet etc beträffande bevisen.Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-27 19:58:36 följande:Förstår inte du själv det du skrev? Läs igen, du säger emot dig själv.
"om anklagelserna inte backades upp av några bevis alls eller utgjordes av fullständigt irrelevanta saker, skulle det naturligtvis inte ha tagits seriöst."
Du behöver inte mig eftersom du kan verkar ha en konflikt med själv 🤣 -
Under perioden Okt 2023-Aug 2024 dödades nära 600 palestinier på Västbanken, varav 10 av bosättare. Har inte sett sammanställning på omständigheterna kring detta men de som eliminerats av IDF har varit terrorister plus folk som attackerat IDF eller andra personer. De som dödats av bosättare finns det nog inte lika klar information om och de fallen är under utredning eller har blivit utredda. Nog finns det en del galna fanatiker bland bosättarna som borde straffas. Men ändå, inget vidare tempo på denna s.k. etniska rensningen, även om man nu skulle räkna alla 10 av de som dödats av bosättare. Och dödande av terrorister kan man inte räkna med. Löjligt att kalla detta etnisk rensning!
-
Du kanske borde lära dig lite matematik. 2,000 fördrivna palestinier sen 2022, av en total palestinsk befolkning på 3,000,000 på Västbanken, utgör knappast en fördrivning av en befolkningsgrupp.Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-28 00:16:24 följande:Du kanske borde lära dig vad menas med etnisk rensning. Etnisk rensning är en systematisk fördrivning av en befolkningsgrupp från ett geografiskt område, ofta genom våld eller hot om våld.Det syftar till att göra området etniskt homogent. Bosättarna vill ha etniskt rena områden med bara judar. Etnisk rensning begås av både israelisk militär och bosättare och har pågått över 70 år.
Men visst, situationen där är hemsk, många palestinska terroristattacker och våldsamma upplopp, våldsamma attacker av bosättare etc. -
Så 10 döda och 2000 fördrivna från en del av Västbanken till en annan del av Västbanken? Verkligen storskalig, effektiv etnisk rensning och folkmord. Inte. Visst är det hemskt, men etnisk rensning och folkmord? NejAnonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-28 11:31:18 följande:🤣👍
Det var du som skrev att 10 döda palestinier är inte etnisk rensning så du verkade inte förstå vad etnisk rensning är för något. Men nu har du lärt dig det också. Du behöver inte tacka mig 😉
2000 palestinier fördrevs bara från Västbanken och det hände under bara ca en månad. Totalt, efter 1948, har Israel fördrivit ca 80% av palestinier. -
Uttalanden om vad vissa tycker, är ganska ointressanta i sammanhanget.Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-29 14:46:25 följande:Den ger judiska medborgare företräde och gör icke-judiska medborgare till andra klassens medborgare.
HUR, VAD KONKRET MENAR DU?
Den nedgraderar arabiskans status, vilket ses som en symbolisk nedvärdering av den arabiska minoriteten.
DU BORDE KANSKE OROA DIG MER ÖVER TEX DEN FAKTISKA OCH KONKRETA NEDVÄRDERINGEN OCH FÖRFÖLJELSEN AV TEX MINORITETEN KOPTER I EGYPTEN
Den saknar helt garantier för jämlikhet och förbud mot diskriminering för alla medborgare.
DET ÄR GARANTERAT GENOM ANDRA LAGAR. -
Lite förvirrande, eftersom palestinier var både araber och judar de år du nämner.Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-31 15:02:35 följande:
Beträffande ägandet av land, se nedan. Märk väl att min sionistiska källa har massor av icke-sionistiska källor såsom officiella register och brittiska statliga dokument.The claim is often made that in 1948 a Jewish minority owning only 5 per cent of the land of Palestine made itself master of the Arab majority, which owned 95 per cent of the land.
In May 1948 the State of Israel was established in only part of the area allotted by the original League of Nations Mandate. 8.6 percent of the land was owned by Jews and 3.3 per cent by Israeli Arabs, while 16.9 per cent had been abandoned by Arab owners who imprudently heeded the call from neighbouring countries to ?get out of the way? while the invading Arab armies made short shrift of Israel. The rest of the land?over 70 per cent?had been vested in the Mandatory Power, and accordingly reverted to the State of Israel as its legal heir. (Government of Palestine, Survey of Palestine, 1946, British Government Printer, p. 257.)
The greater part of this 70 per cent consisted of the Negev, some 3,144,250 acres all told, or close to 50 per cent of the 6,580,000 acres in all of Mandatory Palestine. Known as Crown or State Lands, this was mostly uninhabited arid or semi-arid territory, inherited originally by the Mandatory Government from Turkey. In 1948 it passed to the Government of Israel.
https://lessons.myjli.com/survival/index.php/2017/03/26/land-ownership-in-palestine-1880-1948/
-
Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-31 15:37:00 följande:Din sionistiska källa är full av lögner. Det är hemska historieförfslskningar.
Nej. Det är ganska tydligt att det är skillnad på judar och araber.
Skulle vara intressant att få höra från dig exakt vad min sionistiska källa ljuger om. Ljuger de om vad som står i olika officiella landregister etc eller använder de medvetet officiella register som ljuger?
Ja det är tydligt att det är skillnad mellan judar och araber, men underligt att det står palestinier, då man menar araber, för år då palestinier betydde alla innevånare i området Palestina.
-
Underligt formulerat inlägg, men jag försöker förstå det.Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-31 19:19:12 följande:Läs igen vad som står på bilden. Fu tolkar fel. Judar kan inte räknas dom både paledtinier och judar i samma kontekst.
Jag har tolkat det som att ordet palestinier används för att beteckna de araber som i dag kallas palestinier, och påpekat att det är lite lustigt eftersom den beteckningen är relativt ny, och inte användes i den bemärkelsen under de aktuella åren på kartorna. Lika lustigt som om vi skulle titta på en karta över Sverige från år 1223 och se statistik på antalet svenskar som bodde på olika ställen. Det fanns inga svenskar eller Sverige då.
Noterar att du inte svarat på min fråga.