Israel folkmord
Jag ska kolla upp om det finns något som talar för att dessa saker har hänt, när jag hinner. Men jag tycker att det verkar skumt att de säger sig ha utrett detta redan - hur kan man göra det mitt i ett krig? Och hur vill man skilja på vad som var misstag och vad som var avsikt? T.o.m. Netanyahu har ju bett om ursäkt för enskilda misstag som hänt. Skulle han då gå och beordra rena mord? Sedan är det ju så att det säkert inte finns ett enda krig där allt har gått rätt till. Men då är det ju oftast enskilda soldater som gjort misstag, eller som skjutit någon civil med flit. Men det är individer då. Och de brukar bestraffas i IDF.
Det jag reagerar direkt emot är ju det där med "civila föremål". Så som sjukhus som används som Hams-bas? Det är tillåtet, inget krigsbrott. Svält som metod? I två dagar? Man har ju bestämt sig emot det. Det bara diskuterades av Smotrich och hans gäng.
" misslyckas att tillhandahålla nödvändiga förnödenheter" det är väl inte Israel skyldig att fixa? Observerar att det har bombats ifrån Gaza under månader. Och om någon har förhindrat att det skulle komma fram hjälp så var det enskilda bosättare. OCH Egypten.