Inlägg från: Anonym (Anti-extremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti-extremist)

Israel folkmord

Anonym (Snaggy) skrev 2024-11-04 16:06:45 följande:
    Du sysslar whataboutism och försöker flytta fokus. 

Vi pratar inte om nazisterna eller andra. Vi pratar om situationen i Mellanöstern och krig i största allmänhet. Det jag skriver är sanning. 
    Vuxna människor har rösträtt eftersom vuxna människor antas ha intelligens och vett nog att veta vilka de röstar på. Röstar man in hårdföra islamister som vill kriga och som bygger sin politik på hets mot andra, då kommer man antagligen få stå för konsekvenserna. 

Konsekvensen var att islamisterna, bortsett från att de terroriserat och torterat många palestinier, valde att starta krig med en annan nation. Vuxnas val får konsekvenser. Ingen vill att oskyldiga barn ska dö. IDF vill inte det. Men det är ett resultat av kriget som påbörjades av Hamas, som röstades fram av folket. 
    Nej, du kan inte sprida nazistiska åsikter här men slippa undan. Jag är övertygad att judarna inte håller med dig. Men förmodligen de värsta fanatiska sionisterna, typ de mest extrema bosättare.

Du tänker som en nazist men använder det resonemanget för att "försvara" Israel. Hur får du ihop det?

Även nazisterna  betraktade judarna som ett hot mot den "ariska rasen" och det tyska samhället.
     Och detta tänkande omfattade även judiska barn, som ansågs ärva sina föräldrars "synder".

AndreaBD skrev 2024-11-04 16:19:01 följande:

Det här är bara en massa spam. Vad är det för vits att posta artiklar som är 6 eller 9 månader gamla och där det står "snart blir det svält i Gaza"? Sedan har det ju visat sig att det inte blev så illa . Så det är "farhågor" som fanns DÅ och som inte har besannats. 

Verkligen, den ultimata desinformationen. Vi vet redan att det inte blev så. Så du sprider desinformation medvetet. 

Du såg länken som fi ställde in i förra tråden och du kommer säkert ihåg den. Jag kan se om jag hittar den förstås..... 

Om du verkligen kollar lite mer noga så är några av artiklarna ganska nya. Det är inte spam att visa dig att dina påståenden är inte sanna. I stort sätt hela världen är överens om att Israel medvetet blockerar humanitär hjälp.
    AndreaBD skrev 2024-11-04 16:21:35 följande:
    Du tjatar hela tiden om tusentals barn, när du inte har en aning om hur många det kan handla om. Ingen har pålitliga siffror. Att Hamas siffror inte stämmer, det vet vi. De räknar med alla naturliga dödsfall. Och alla som de dödar själv. Plus att de överdriver antalet förstås. 
    Jodå. Flera seriösa bedömare tycker att antal dödade är mycket högre. Tusentals döda som ligger begravda under sönderbombade hus är inte räknade.
    Anonym (Snaggy) skrev 2024-11-04 16:36:48 följande:
    Det som skedde den 7 oktober påminner om förintelsen. Har du sett filmerna på när Hamas slaktade gamla och oskyldiga? 

När man hör dig så påminns man om förintelsen. Shame on you!

Mycket av det du propagerar är samma sak som nazisterna propagerade.ä
    🤣🤣🤣

Var någonstans har jag propagerat det? 

Hur är det med dig?
    Anonym (Snaggy) skrev 2024-11-04 16:23:28 följande:
    Inte alls bra. Du bör inte kasta sten i glashus. 
    Du är väl medveten om att det är olagligt med förtal?
    Att påstå att jag proppagerar för att judar ska utrotas är lögn och smutkasning av mig. Polisanmälan snart.

Du tänker som en nazist men använder det resonemanget för att "försvara" Israel. Hur får du ihop det?

Du skriver att palestinska barn dödas eftersom deras föräldrar röstade på ett visst sätt och eftersom detta hotar Israel. Även nazisterna  betraktade judarna som ett hot mot den "ariska rasen" och det tyska samhället.
     Och detta tänkande omfattade även judiska barn, som ansågs ärva sina föräldrars "synder". Ser du likheten?

AndreaBD skrev 2024-11-04 16:47:17 följande:
    Skärp dig! Anklagar du andra för att vara nazister?!
    Jag drog bara en paralell och tycker att hans åsikter om dödandet av palestinska barn låter samma som nazisterna hade om judiska barn. Jag förklarade också varför och bad honom förklara hur han får ihop spådana åsikter och israels rätt att försvara sig. Fick inget svar.

Så, du får lära dig skillnaden. Jag sa aldrig att han var nazist.
    AndreaBD skrev 2024-11-04 16:57:50 följande:
    Nej, du kan inte byta offer och förövare här. Hamas började kriget, eller snarare Iran, som har attackerat Israel så gott som dagligen sedan drygt ett år. Israel har inte bara rätt att försvara sig utan också plikten att skydda sina medborgare. 70000 israeler är just nu intern-flyktingar och kan inte återvända till sina hem för att Hizbollah skjuter. 
    Jag pratar om ca 18 000 oskyldiga barn som hänsynslöst har dödats av Israel. Dessa barn är, precis som judiska barn, OSKYLDIGA.
    nattuw skrev 2024-11-04 16:56:01 följande:
    Nej det gör det inte. Jag har varit tydlig med att skulden ligger helt på de terrorister som vill att så många barn som möjligt skall dö eftersom det blir bra antiisraelisk propaganda.
    Ja, och "grovjobbet" görs av Israel. Israel dödar en massa oskyldiga civila och anklagas nu för folkmord. 
    AndreaBD skrev 2024-11-04 16:39:56 följande:
    Spam! Du drar upp samma källor flera gånger för att det ska se ut som mer.
    Nej, jag skickar det bara som svar på ditt förnekande och påstående att barnen inte dödats. Det är ju du som gör att jag svarar. Tack 😉
    AndreaBD skrev 2024-11-04 16:51:09 följande:
    Ja, tyvärr så blir det ju så. Kanske borde man faktiskt säkerställa att folk som ska rösta har en grundläggande förståelse för vad det innebär att rösta och vad olika partier står för. Men det är förstås subjektivt, och det finns så klart också risk för påverkan. 
    Ja, även i Israel röstade man fram den mest högerextrema regeringen i israels historia som inspireras av den revisionistiska sionismen. Har folk i Israel inte grundläggande förståelse för vad dessa partier står för och vad den revisionistiska sionismen står för? Men folk som röstade för Netanyahu och BenGvir är inte ansvariga för vad dessa politiker gör.  Israel anklagas bla för ockupation, olagliga bosättningar, folkmord och etniskt rensning men det är inte judarnas fel. På samma sätt är det fel att påstå att palestiner är ansvariga för vad Hamas gör.

Svar på tråden Israel folkmord