Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-10 12:07:22 följande:
    OM det skulle stämma - kanske är det folk som bor där och som vet EXAKT ifall det finns någon booby-trap någonstans? Då riskerar de ju inte sina liv. Då kan de bara säga att det finns en sprängfälla där. 
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-11-09 23:20:11 följande:
    KillBill skrev 2024-11-09 23:10:39 följande:
    Du är på fel sida av historien. Israel kan självklart inte döda tiotusentals civila (de flesta kvinnor och barn) i sin jakt på terroristerna i Hamas. 
    De tiotusentals civila som dödats i Gaza visar att Israel bryter mot internationell humanitär rätt inom krigets lagar (brott mot proportionalitetsprincipen).
    Det stämmer ju verkligen inte. Under dessa omständigheterna - krig i tätt bebyggt område och Hamas krigar ifrån skolor, sjukhus, m.m. är det låga antal. Krig är alltid hemskt och ingen vill att civila ska dö (utom Hamas förstås). Och precis som Hamas räknar du alla som civila?

Siffrorna som anges, och som du citerar, kommer inte bara ifrån Hamas och är därför inte särskilt trovärdiga, utan de innehåller förstås också alla Hamasmedlemmar som har dött i kriget. Och dessa är mål, inte civila offer. Och det ska vara minst 15.000 Hamas. Säkert fler nu. 
  • AndreaBD
    Anonym (NL) skrev 2024-11-10 15:28:26 följande:
    Nu har jag kollat upp så tvivlar inte längre. De stora tidningarna och TV kanalerna har ingen engelsk version av nyheterna. Det finns någon torftig online sida med korta artiklar för expats. Naturligtvis skriver andra länder om NL men tror knappast du hittar mycket på engelska skrivet av nederländsk media. Jag förstår engelska. 
    Länka gärna till artiklar som tar upp sånt som inte har funnits med i rapporteringen här. Även om det är på nederländska. Jag skulle gärna vilja veta mer detaljer, t.ex. om skadorna, gärningsmännen, planering av dådet, .m.m.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-10 19:16:19 följande:
    x.com/JoeBrolly1993/status/1855195924697362751
    Och du försöker fortfarande sprida desinformation genom att ge intrycket att detta skulle ha provocerat fram angreppen på Israelerna. Så är det förstås inte. 

Det har planerats innan Israelerna ens kom till Amsterdam. 

Det drabbade helt andra, oskyldiga människor

Det var svår misshandel och det var ren tur att ingen dog. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-11 13:31:10 följande:
    Nej, så är det inte. Du borde läsa innan du svarar. Om du redan läst då har du inte förstått det som står. Om du har förstått men väljer ifrågasätter sanningshalten då borde du ha mer fakta på fötterna och ditt "kanske" är värdelöst i sammanhanget.

edition.cnn.com/2024/10/24/middleeast/palestinians-human-shields-israel-military-gaza-intl/index.html
    Jag spekulerade eftersom jag inte hinner läsa det nu. Dessutom har det ju inte att göra med det vi diskuterade just nu. Om jag hinner läser jag det senare. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-10 20:19:41 följande:
    Huliganer har alltid slagits med varandra så själva våldet är ganska vanligt. Även i det här fallet. 

Så, att stjäla och förstöra en taxi är inte våldsamt? Aty glorifiera folkmord är inte så farligt? Att hetsa mot folkgrupp är inte så farligt? Varför klagar du då så mycket på antisemitsm?
    Det är väl en himla skillnad om folk bara säger saker, och även om de förstör något eller om de nästan dödar slumpmässigt utvalda människor! 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-10 19:29:24 följande:

Mossad agenterna var med israels huliganer i Amsterdam. Var de med och sjöng om att det inte längre finns några barn i Gaza?

Nej, de kollade säkerheten och påtalade för den nederländska polisen att någon attack var planerad, men tyvärr så tog den nederlänska polisen det inte tillräckligt på allvar.
  • AndreaBD
    Anonym (NL) skrev 2024-11-11 14:34:09 följande:

En av de senaste artiklarna. Polisen undersöker även våld från israeliskt håll, de bar plankor och bälten, inte känt om någon Israel är arresterad. 

Allt undersöks ännu så inte många detaljer kända. Dom tittar på många filmer från centrum. 
    En högerpolitiker har sagt att dom flesta som slogs var maroccaner men bara för att en marockansk taxi chaufför var inblandad och det bor många här. Ingen fakta om detta än. 

https://nos.nl/artikel/2544021-maccabi-fans-hadden-planken-en-riemen-politie-neemt-beelden-mee-in-onderzoek

Okej, det är klart att man ska utreda, och straffa folk som har misskött sig, och det inkluderar förstås israeliska fans. 

Dock hade angreppen på israelerna inget samband med det. De var planerade i förväg och skulle ha hänt även om israelerna hade skött sig.
Svar på tråden Israel folkmord