Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 22:29:57 följande:
    Pogrom? Det är verkligen inte bra. Men vilket ord ska vi använda då för att beskriva det här?
    Krig. Som Hamas inte bara har börjat utan fortsätter hela tiden också. Och de gömmer sig ju bland barnfamiljer. Vad ska Israel göra? Bara låta de skjuta? 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 22:53:59 följande:
    Israel har aldrig formellt erkänt en palestinsk stat. 
    Du är verkligen bara ute efter att förvirra folk? Hur ska man erkänna något som inte finns? De har ju aldrig velat grunda en stat. Tillfällen har de haft. Jo, jag vet att Norge och Irland har erkänt det också, men jag tycker det är ologiskt. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-09 11:31:00 följande:
    Halvblind, men jag kräver till skillnad från dig inte att du ska kunna räkna ut vad det betyder när det står fel.
    Du sa raka motsatsen förut - att man inte ska fråga efter. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 23:00:00 följande:
    Det var långt innan, dagen innan, vad jag vet. Båda lagen tjafsade lite rev ner nån flagga. Sedan började ett planerat pogrom efter matchen. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-09 11:36:56 följande:
    Jag förstår inte "Bara låta de skjuta".
    Det är enkel vanlig svenska, talspråk? Måste man skriva: "Vad ska Israel göra? Ska de bara låta de skjuta?" Eller t.o.m. "Ska Israel bara låta Hamas skjuta?"

Alla förstår, alla tre versioner. Det är bara du som försöker sabotera tråden.
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-08 23:08:05 följande:
    Andrea, du gör ganska ofta mindre språkliga fel, men inget som kan hindra förståelsen av vad du skriver. Bara strunta i vad Nihka skriver, såvida inte denna tråd ska ändras till språkpolisernas näste.
    Önskar att min nivå på tyska vore lika bra som din nivå på svenska!  
    Tack, jag tänker ju också att det viktigaste är att man förstår och jag lägger förstås inte lika mycket tid på ett inlägg här som jag skulle göra om jag skulle skriva något på jobbet eller annat viktigt. Här är det onödigt att påpeka om det saknas ett -t på ett adjektiv t.ex. 

Däremot - det ser man också mer i skolan - händer det att folk tappar bort en del av meningen eller sätter ihop två delar som inte går ihop. Och då kan det vara svårt att förstå. Du bodde nog inte länge i Tyskland, eller (har för mig att du var där någon gång)?
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-11-09 13:01:11 följande:

Hitintills har det rapporterats om antisemitism i samband med att ett israeliskt
    fotbollslag spelade match tidigare i veckan men nu kommer fler och fler rapporter  om att de Israeliska fotbollssupportrarna betedde sig riktigt vidrigt, slog ner taxichaufförer med arabiskt ursprung, rev ned palestinska flaggor och skanderade rasistiska ramsor som riktades mot araber och palestinier.  Det är viktigt att vi både tar ställning mot antisemitism och mot rasism från Israeliskt håll. 

x.com/MacaesBruno/status/1855012511466009086

Absolut ska man, där det är möjligt, även bestraffa såna handlingar.

Men.... det handlar inte om samma människor. De som blev misshandlade var slumpmässigt utvalda israeler. Man gjorde en fejk-ID-kontroll och misshandlade de som hade israeliska pass. 

Och - det var planerad i förväg, på sociala medier. Långt innan några israeler misskötte sig. 
  • AndreaBD
    Anonym (NL) skrev 2024-11-11 10:15:05 följande:

Jag tycker det är jätte hemskt att skandera om barn i Gaza. Men det rättfärdigar inte våld mot random personer med israeliskt pass. 

Enligt polisen var det mest vanligt, idiotiskt bråk mellan fotbollsfans dagen innan matchen. Efter matchen var det propalestinska demonstranter som angrep israeler. Inte fotbolls huliganer. 

De flesta var marockaner, hörde jag någon journalist berätta. Kan tyvärr inte hitta videon nu. 
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-11-09 21:52:29 följande:

Så är det.

Som om det vore på samma nivå! Det var det inte. Verbal provokation är en sak. Det är väldigt fult och jag försvarar inte det. Men svår misshandel? Det var ren tur att ingen dog! Har du sett några videon? Jag kan leta fram något när jag hinner. Det var verkligen hemska scener. Helt oskyldiga människor som inte har provocerat någon som misshandlades mycket svårt. 
Svar på tråden Israel folkmord