Meddelande borttaget
Inlägg från: AndreaBD
|
-
-
Det finns ju anledningar till det. Så därför tycker jag inte att det är konstigt. Det kan bli väldigt fel om man delar upp land och ingen är nöjd med deta.Anonym (Nej) skrev 2024-11-06 17:02:43 följande:
Tycker att de e konstigt att de nästan alltid e konflikter på samma platser på jorden!?
-
Det behöver inte jag göra. I alla fall när det är sånt som jag aldrig skulle säga.Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-06 09:54:55 följande:Det är väldigt enkelt att kolla. Man behöver bara filtrera fram dina inlägg och läsa.
-
Folk brukar inte tolka helt ordagrant. Det gör kanske folk med autism, men inte övriga människor i allmänhet. Om jag skriver något som man i vanliga fall inte tolkar bokstavligt, så förväntar jag inte mig att folk ska tolka så. Om jag skriver att UNWRA har erkänt att de de har indoktrinerat barn - okej, man SKULLE kunna tolka det ordagrant. Är det rimligt att tolka detta ordagrant? Nej.nihka skrev 2024-11-06 23:30:37 följande:Återigen har du inte ordning på vad du har påstått.
Men framför allt - jag länkade ju till en artikel. Och där står det vad UNWRA medger och inte medger. Så självklart så var min mening med detta - se här, de erkänner själva att sånt finns i läroböckerna och jag tycker att det indoktrinering. Jag utgick ifrån att alla förstår det så och jag utgår också ifrån att man tittar på artikeln. Och jag tror också att alla andra HAR förstått det så. Finns det någon människa i värden som skulle erkänna: "Vi indoktrinera barn"??? Självklart inte. Alltså borde ingen missförstå. -
Förklara då varför det skulle vara oseriöst!Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-07 15:28:50 följande:Nja, du glömmer bort att vi idag har internationella lagar, så tex etnisk rensning och folkmord är olagliga. Just därför anklagas Israel av ICJ.
Resten är så oseriöst att jag inte ens vill ta i det.
Jag tror säkert att de flesta historielärare skulle hålla med honom. -
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
NU har du åtminstone förklarat vad du menade.nihka skrev 2024-11-07 00:42:24 följande:Nej. Kritiken mot FN består i att FN inte fungerar optimalt, men alla försök till förändring/ombildning skulle resultera i att man inte skulle kunna samsas om hur ett nytt FN skulle se ut. Därför behåller man ett FN som det ser ut idag för att det är bättre än att vara helt utan. Kritiken handlar alltså om att FN är en oföränderlig organisation.
Jag klippte in info om veto för att visa att vetorätt gör att "odemokratiska" stater inte kan "överrösta" (ditt hittepåord) någon.
Jag vet vad veto är och det borde du ha fattat, eftersom vi ju diskuterade det. Jo, det kan de visst, eftersom de få länderna som har vetorätt inte alltid använder det.
Och om du ska markera ord, så kommer du att ha en del att göra - jag kommer ofta inte på rätt ord när jag är trött. Och jag har inte lust att lägga en massa tid det, när folk ändå förstår. -
Meddelande borttaget
-
Lägg ner om detta inlägget! Du verkar besatt av den.nihka skrev 2024-11-07 01:02:16 följande:Jag är inte din personliga assistent. När du svarar på ett inlägg som innehåller en källa och inte fattar att källan är en källa är det inte mitt jobb att reda ut det åt dig.