Inlägg från: Anonym (Jz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jz)

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-12 22:31:01 följande:
    Jaha, du verkar vara en sådan som medvetet väljer att inte förstå att det är fel att döda civila i ett krig. Är folkmord också något som bara händer? Vad tycker du tex om förintelsen?

Jag är en sån som anser att krig är mänsklighetens botten. Där nere finns det nästan inga regler och moral. Civila dör? God morgon. De dör i varje krig. Här är det bara så att sidan som startade och upprätthåller kriget är helt underlägsen och kan inte orsaka större skada. Varför gör de det då? Beats me. Fanatism. 

Du kanske ser det som heroiskt och uppmuntransvärt. Jag tycker att ju tidigare hamas försvinner desto bättre för alla. 

Folkmord finns det ingen anledning för mig att prata om. 

• Anonym (Jz)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-12 23:24:16 följande:
    Israel dödar orimlugt många oskyldiga civila. Det är inte normalt i alla krig och det är krugsbrott. Du gör skillnad på folk och folk  det är typiskt extremister. 

Ser ut till mig som jag kan endå erkänna vissa fel hos israel medans du målar en väldigt ensidig bild. 

Så vem är extremisten?

• Anonym (Jz)
    Anonym (Omänskligt) skrev 2024-10-12 23:42:24 följande:
    Om man vill etniskt rensa ett helt område är det folkmord. Men du verkar inte tycka att en etnisk rensning av Gaza är fel? 

På vilket sätt tycker du Israel är radikala? 

Nja, etnisk rensning kan vara att bara driva ut folk. Bara och bara. 
    Men det händer inte eftersom folk har ingenstans att fly. Egypten har solidariskt stängt sin gräns. 

Jag är inte så värst insatt i israels politik men det verkar som de jobbar för att annektera både gaza och west bank. 

• Anonym (Jz)
    nihka skrev 2024-10-13 10:25:46 följande:
    Sidan som startade. Ursäkta? Det här kriget har pågått sedan 1948 och det är resten av världen som startade det.

1948, resten av världen som startade. Intressant. 

Har Israel rätt att existera?

• Anonym (Jz)
    Anonym (Omänskligt) skrev 2024-10-13 11:22:22 följande:

Ni som står på Israels sida kan använda er av vilken logik som helst bara det försvarar Israel. Om ni blir instängda i ett hörn byter ni snabbt ämne, rak av ljuger eller ger verklighetsförvrridna påståenden.

Ibland är det synd om befolkningen i Gaza, ibland är alla med Hamas, ibland är det deras egna fel och ibland är det hemsk för att så är det i krig. Ni byter argument för att det ska passa i stunden. 

Ni ska veta att ingen med hjärta köper det. Kanske vissa inte kan lägga fingret på vad som är konstigt i diskussionen men alla förstår att alla barn är oskyldiga. Ingen tycker det är försvarbart att mörda barn, krig eller inte. 

Det finns alltid en annan lösning. Tyvärr övertygar ni ingen här som inte valt sida. Mängden kommer aldrig stå med den som medvetet gör fel mot barn.

Handlar det verkligen om att ditt hjärta brinner för barn, eller vill du bara att alla ser och hör vilken god människa du är du är?
  • Anonym (Jz)
    Anonym (Omänskligt) skrev 2024-10-13 12:49:44 följande:
    Ja det stämmer. Jag har pratat med flera människor som är av åsikten att Israel inte har rätt att existera. Många berättar om hur Israeliska barn tränas tidigt för krig, lär sig att de är en överlägsen ras och vilket stort land Israel en dag ska bli. 

När man frågar dem om det är rätt att döda Israeliska barn säger de alltid nej. Barn är barn och man får inte döda barn. 

När man frågar om man får döda kvinnor säger de nej med undantag från de som tillhör militären. 

Detta är människor som önskar åka till Israel för att kriga emot dem. De säger fortfarande nej till att döda barn. 

Hur kan ni som står på Israels sida försvara dödandet av oskyldiga barn? 
    Vad skönt det skulle bli om dina bekanta slutade raljera och verkligen åkte för att strida
  • Anonym (Jz)
    AndreaBD skrev 2024-10-13 12:52:28 följande:
    Tyvärr så är det också så att palestinierna inte har visat något intresse av att ha en egen stat. Man säger det ibland för att få västvärlden på sin sida, men i hela arabvärlden har planen alltid varit : Om judarna skulle försvinna så skulle man dela upp landet mellan Syrien, Irak och Jordanien (kanske även Libanon). Araberna, antagligen inklusive  "palestinierna" ser ingen nödvändighet för en palestinsk stat. 

Ännu bättre, då slipper man lista ut hur man ska förbinda gaza och west bank. Om Egypten vill ens ha någonting med gaza att göra. 

Men de måste få ett val hur de vill göra med sitt territorium. 

• Anonym (Jz)
    Anonym (Omänskligt) skrev 2024-10-13 13:14:56 följande:
    Varför skulle det bli skönt?
    För då slipper vi dem i Sverige. 
  • Anonym (Jz)
    nihka skrev 2024-10-20 00:10:09 följande:
    Så blir det när två parter båda anser sig ha rätt till samma landområde.
    Har israel rätt att existera?
  • Anonym (Jz)
    nihka skrev 2024-10-20 00:16:10 följande:
    Två fel gör inte ett rätt. Om någon gör som terrorister är de själva terrorister.
    Terorismen är någonting som händer utanför krigszon. Både gaza och libanon är i krig nu. Krig som de själva startat. 
Svar på tråden Israel folkmord