Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

Anonym (NL) skrev 2024-11-10 23:03:34 följande:
    Jag har läst många artiklar på engelska och på nederländska. Inte ens rasistiska slagord justifierar att någon jagar ner alla israeler de hittar och misshandlar. Tycker du det?
    Vad Hamas har gjort under långt tid, beskjutit Israel plus 7 oktober rättfärdigar att Israel försöker stoppa Hamas. Tycker inte du det? Hamas gömmer sig bland barn och på grund av dom dör då också barn när Hamas dödas. Hamas bryr sig inte om palestinska barn. 
    Oavsett vad Hamas har gjort under lång tid rättfärdigar inte det att Israel slaktar den civila palestinska befolkningen i Gaza. Uppenbarligen håller du inte med. Om det hade handlat om judiska barn hade det hetat antisemitism. Nu heter det bara bombs away!

Israel bryr sig inte heller om de palestinska barnen. De dör i driver.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-11 10:22:17 följande:
    Hamas riskerar medvetet sina barn genom att gömma sig bland skolor och andra civila. Israel vill ha bort Hamas för att skydda sina barn från fler attacker i framtiden. Det är deras första prioritet. 
    Det är inte Hamas barn utan palestinska barn.

Ja, Israel bryr sig inte om om vilka oskyldiga människor de dödar i sitt krig mot Hamas.
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-11 10:15:05 följande:

Jag tycker det är jätte hemskt att skandera om barn i Gaza. Men det rättfärdigar inte våld mot random personer med israeliskt pass. 

Enligt polisen var det mest vanligt, idiotiskt bråk mellan fotbollsfans dagen innan matchen. Efter matchen var det propalestinska demonstranter som angrep israeler. Inte fotbolls huliganer. 

Nej, järnrör och skandera om döda paletinska barn är inte "vanligt idiotiskt bråk mellan fotbollsfans". Matchen var mellan ett israeliskt lag och ett holländskt lag, inte ett palestinskt lag. 
  • nihka
    nattuw skrev 2024-11-12 18:37:31 följande:
    Med tanke på hur många gånger Palestinas befolkning har svultit ihjäl så är antingen hela befolkningen död eller så är det något som inte riktigt stämmer med rapporteringen.
    Hunger och undernäring

I stort sett alla hushåll i Gaza tvingas hoppa över måltider varje dag, och många går hela dagar utan mat. 

RESCUE ser med stor oro på rapporter om att barn i Gaza har dött av svält och uttorkning. I norra Gaza är nu en tredjedel av alla barn under tre år undernärda, vilket gör dem mer sårbara för smittsamma sjukdomar och andra hälsoutmaningar.

Undernäring drabbar även gravida och nyblivna mammor som ammar. Bland hushåll med ammande mödrar har 55 procent rapporterat hälsoproblem som försvårar amning, och 99 procent har problem med att producera tillräckligt med bröstmjölk. Detta äventyrar spädbarns överlevnad, tillväxt och utveckling. 

www.rescue.org/se/artikel/vad-hander-med-barn-och-gravida-i-gaza
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-12 20:49:25 följande:

Det är polisens bedömning, inte min, att det var mer vanligt bråk mellan fotbolls fans först.

Nej, järnrör och att skandera över döda palestinska barn anses inte av någon på planeten att vara "vanligt bråk mellan fotbollsfans".
  • nihka
    Minnesförlust igen.

Jo, det var EXAKT vad du sa att du störde dig på:

"Och igen ett dokument ifrån FN som ser väldigt oseriöst ut. Ta bara den här listan på "rapporteuerer". Vad är det för konstiga, påhittade beteckningar?"

Dessa "konstiga, påhittade beteckningar" är engelska. Återigen är din okunskap om sakers existens inte ett bevis för att de inte existerar. Du saknar här helt tydligt förutsättningarna att bedöma vad som är seriöst och inte.

Nej, att sträva efter att alla ska vara så friska som möjligt är inte en utopi utan att man gör sitt bästa utifrån de förutsättningar som finns.

Man bekostar en person att syssla med demokrati för att stödja de demokratiska krafter som finns.

.
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-12 21:19:04 följande:

Det sägs igen av politiker att även de hemska saker som israelerna sa var ingen justifikation för de minst 14 hit and run attacker på random israeler som jagades och misshandlades. 

Applicera nu samma resonemang på Israels slakt på den civila palestinska befolkningen i Gaza.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-13 09:53:39 följande:
    Att ta Smotrich som exempel för Israel är som att ta Rasmus Paludan som exempel för Sverige. Han är visserligen inte politiker, men det finns säkert också såna politiker här, bland SD alltså. 
    Smotrich är Israels finansminister och givetvis ska hans uttalanden ses i ljuset av att han är en representant för den israeliska regeringen.

• nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-13 10:07:31 följande:
    Jag ville förstås visa att de har helt löjliga påhittade "titlar" . Bara ett ytterligare exempel för FNs oprofessionella skrivelser. 
    Ser att du har ändrat dig nu igen eller så är det minnet som återigen sviker.

Du sa ju att det var ju inte så mycket ordet "rapporteur" du störde dig på som att man skulle sträva åt att alla skulle vara så friska som möjligt.

Men nu är du tillbaka till att störa dig på "rapporteur" igen.

Det är verkligen ingen som bryr sig om vilka titlar du erkänner. FNs organisation och arbete fortlöper helt oberoende av ditt godkännande.
  • nihka
    Anonym (fi) skrev 2024-11-13 13:11:23 följande:
    Så, med ditt resonemang
    Med mitt resonemang ger inte köp av tomter i Göteborg mig rätten att kasta ut göteborgare och bilda ett Nihkaland.
Svar på tråden Israel folkmord