-
www.facebook.com/share/r/YNVNw213KsRNSraS/AndreaBD skrev 2024-10-23 13:18:57 följande:Kanske att de var i majoritet, men absolut inte det andra. Du fabulerar igen.
-
Anonym (fi) skrev 2024-10-23 13:09:08 följande:År 1936 var det samma sak. Araberna terroriserade judarna för att skrämma bort dem. - "tusentals unga apelsinträd [...] uppryckta med roten".
.
-
Meddelande borttaget
-
🤣nihka skrev 2024-10-23 18:49:42 följande:Jodå. Jag är lite av en expert på källkritik och fullständigt vrider mig av skratt när du kommer dragandes med "Jag har en vän", Jag känner en palestinier" och "En man sa".
Mellanstadieelever fixar det här bättre än dig.
Så sant! Precis vad jag också tänkte. -
Det stämmer verkligen inte. Varsågod och visa en pålitlig källa som redovisar bevis (IDF och sionistiska organisationer och din vän som bor i Israel räknas inte 😉🤣).AndreaBD skrev 2024-10-23 18:28:39 följande:UWRA har tagits över av HAMAS. Om de gör FNs viktiga arbete i Gaza - varför fördelar de då inte maten från 600 lastbilar som finns inne i Gaza? Det finns foton på det. Måste jag verkligen leta fram det?
-
Jaha. Ok, här har du ett vittnesmål från en berörd person som fakiskt dödade och fördrev palestinier.AndreaBD skrev 2024-10-23 18:07:25 följande:Vi vet ju redan att du är dålig på källkritik.
De berörda vet självklart bättre än vad olika organisationer gör.
imemc.org/article/64473/
"His testimony was about a massacre committed by the Israeli forces in Lod, north of the country.He said that after the Israeli forces committed a massacre against the Palestinians in Dahmash Mosque in Lod, another massacre was committed, and was never mentioned, as the soldiers shot and killed Palestinians who were forced to dig a mass grave to bury those who were killed in the mosque.
The diggers were shot and were thrown in the same hole they dug, and were buried with the rest of the victims, the Arabs48 news website reported.
The soldier, Benjamin Eshet of the Palmach Brigades, revealed mass looting and theft of Palestinian homes, that were once inhabited in Lod before the Israeli armed forces committed massacres against them and forced the rest to escape.
?Some soldiers became rich overnight, rich due to looting and theft of Palestinian property?, he said."
-
Nja jag håller inte med dig. I så fall är man bara orolig för att bli anklagat för antisemitism. Säger man något mot Israel så måste man på en gång balansera det med att säga något mot palestinier, annars anklagas man för att vara antisemit (du själv har utsatts för det i den här trådrn). Verkligheten är inte så balanserat och jämnt. Att Hamas är hemska terrorister vet vi alla och det är ingen som har något emot att de elimineras. Men, Israel dödar , fördriver och förtrycker framförallt OSKYLDIGA CIVILA. Dessa civila är inte Hamas.nihka skrev 2024-10-23 19:04:59 följande:Det gör inte jag. Det finns gott om människor som kan "hålla med Israel" och också "hålla med Palestina" utan att förneka att båda sidor åsamkat varandra jävligt mycket skada.
-
Han är en av de högsta ledarna i Israel, den israeliska nationella säkerhertsminister och är vald av folket i Israel. Det är en otroligt viktig roll men han använder den för att hetsa till folkmord och etnisk rensning. Andra israeliska ledare gör exakt samma sak.AndreaBD skrev 2024-10-23 18:14:59 följande:
Och här har du säkert också en anledning för att citera så oseriöst? Men det gör du ju med alla nicks.
Det ÄR intressant att det är Ben Gvir på bilden. Han är ingen vanlig "offical" , han är en nai. Förresten så är det absolut ingen nyhet. Han har VUXIT UPP som radikal bosättare. Redan hans föräldrar har varit det. -
I din värld finns bara israeliska källor.AndreaBD skrev 2024-10-24 00:12:35 följande:Du vet precis att det bara finns israeliska källor. Av uppenbara skäl!
Nej, jag har ingen lust att förklara självklarheter för folk som har otur när de tänker. -
70% fördrivna palestinier är inte enskilda fall.AndreaBD skrev 2024-10-24 00:10:58 följande:Jag har väl aldrig påstått att det inte kan ha hänt i enskilda fall? Det medger ju alla judar också. Poängen är att det inte hände generellt, eller i de allra flesta fallen.