AndreaBD skrev 2024-11-02 00:03:01 följande:
Jag har inte bara läst dem, utan jag har pekat ut varenda en av dem när din "kollega" har brytit mot dem i tidigare trådar. Jag kan dem nästan utantill.
Men det du säger är helt ologiskt och faktiskt fel. Nej, man är inte antisemit om man (som jude?) inte skulle hålla med om alla punkter. Bara om själv bryter mot någon av dessa punkter.
Och det har förstås inget med kritik mot Israel att göra, utan det gäller DESSA PUNKTER. Du har länkat till dem - läs dem då också, så vet du skillnaden!
Jag har inga "kollegor" i tråden och ingen har gjort några antisemitiska uttalanden.
Läs om. Läs rätt. ALLA invändningar mot HUR Israel både skapat och upprätthåller sin stat klassas som antisemitism. Det innebär naturligtvis att en väldigt massa judar enligt de definitioner som finns får anses vara antisemiter åtminstone på vissa punkter.
Och vad är det för egenhändigt hopsnickrad definition du kommer med nu att man behöver inte hålla med utan man måste bryta mot någon av dessa punkter för att klassas som antisemit. Det räcker med att man talar om att man inte håller med.