Anonym (fi) skrev 2024-10-21 13:16:18 följande:
Du får gräla med andra och som mest kommer jag att korrigera dina värsta felaktigheter men du förstår väl att Israel inte kommer att att sluta banka sk*ten ur Hamas och Hizbollah för att du sitter timtals om dagen på nätet och skriver inlägg?
Du kanske inte förstår det men det judiska folket kommer aldrig mer att låta sig drabbas av ens risken för att utrotas.
Judarna har en fristad nu efter tusentals år av förföljelse och allt, precis ALLT, som hotar det judiska folket kommer att bemötas hårdast möjligt.
Det är därför Israel skiter fullständigt i vad andra tycker om deras sätt att försvara sig. Judarna kommer inte att anpassa sitt försvar till vad andra, som inte är hotade, tycker om saken.
En rimlig hållning i detta är då att ta sig an de krafter som hotar judarna och Israel. Då upphör krigen.
Jag grälar inte men diskuterar. Det är som vanligt israelvänner som blir sura när de inte kan ljuga utan att bli ifrågasatta.
Det är ingen som bryr sig om Hamas och Hizbollah utrotas. Men när Israel konsekvent och med avsikt dödar oskyldiga barn och civila då måste man reagera. Att svälta civila, bomba skyddade områden, skjuta mot barn ambulanser, skolor och hjälpkonvojer är avskyvärda krigsbrott.
Det vore hemskt om det judiska folket igen drabbas av risken att utrotas men det är lika hemskt att försöka utrota palestinier och hävda att det är försvar. Israel anklagas för folkmord och det är inte utan anledning.
Israel borde vara en fristad för judar men tyvärr är det svårt att uppnå genom olaglig ockupation, olaglig markstöld, bosättningar, folkmord och etnisk rensning av palestinier. Det är inte försvar, det är hemska brott mot mänskligheten.
Ja, Israel skiter fullständigt i vad världen tycker, skiter i internationella lagar och har blivit en apartheid där man förtrycker alla som inte är judar. Israel bryter konsekvent mot alla lagar och mänskliga rättighter men spelar offer hela tiden. Kritiserar man Israel för uppenbara krigsbrott anklagas man direkt för antisemitism. Det har genomskådats och folk börjar förstå vad Israel sysslar med.
Jag vill påstå att sionisterna tillsammans med israels högerextrema regeringen är största hotet mot vanliga judar och Israel. Sionisternas extremism skiljer sig inte på något sätt från islamisternas.