AndreaBD skrev 2024-08-19 12:30:59 följande:
Håller med. Greta Thunberg kanske är påläst när det gäller miljö, men det här har hon ingen aning om.
Jag tycker inte man ska vara neutral i alla lägen, däremot kan man ha förståelse för både det judiska och det palestinska folket, absolut. Men man får också titta på hur folk beter sig. Palestinierna har under alla år fått lite väl mycket förståelse av omvärlden med tanke på hur det har betett sig. Redan på 1970- talet - vilken annan terrorist-grupp har gått så långt som att kapa flygplan? Tyska RAF var illa nog, men såna dåd tyckte de egentligen gick för långt. Även om en kapning gjordes för att hjälpa dem. Och IRA brukade inte heller göra sånt som drabbar många oskyldiga människor.
Det som hände den 7. oktober var ju ett massaker. Sånt har man knappt upplevt tidigare, åtminstone i modern tid. Någon som såg det sa att upptrappningen var att det inte bara var mycket våldsamt utan det var väldigt sadistiskt.
Förvisso kan det vara fegt att vara neutral i alla lägen. Men våra medborgare behöver inte gå ut i gator och torg och ropa ut sitt judehat. Avsaknaden av respekt är tydlig.
Hade lite högre förväntningar från oppositionen och medborgarna som stödjer oppositionen. Jag är väldigt besviken.
Vad ska det här betyda? Att vänsterskaran är antisemiter som bara gillar judar när skinnskallar hatar judar?
När vänsterns antisemitiska valboskap från mellan östern hatar judar så är det okej?
Greta Thunberg är inte från Mellanöstern, vart fick hon luft ifrån?
Är både socialdemokraterna och miljöpartiet för galenskaperna?
Rätta mig gärna om jag har fel, men det är min tolkning.