Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Så trött, vill ha min sömn tillbaka!

Kan bara hoppas detta blir bättre snart. Har en 8,5-mån bebis som aldrig någonsin sovit bra, men nu är det hopplöst.

Somnar vid 20, sover 1 h, vaknar storgråtandes för amning, somnar om. Sover oroligt och rullar och sparkar på mig. Vaknar vid 23-23.30 och är verkligen vaken, om än övertrött, ammar flera gånger, gråter, blir blöjbyten, och är bara helt ovillig att sova trots att bebis gäspar och visar på trötthet. Somnar tillslut runt 02-0230 och sen vaknar för dagen kl 05-0530. Ibland även ett uppvak för amning vid 04.

Dels är jag trött för att jag i 8,5 mån inte sover mer än några få h i stöten. Dels för att det aldrig verkar bli bättre. Dels för att amningen aldrig minskar.

Vi har testat flaska och det blev totalt haveri med illvrålande barn, väckt storasyskon och en sån bedrövlig natt att jag inte vill ha det så igen.

Men jag är så trött på att sömnen aldrig blir lite bättre. Bebis äter förra portioner mat på dagen och ammas också flera gånger på dagen, det har inte minskat efter matintrot.

Så, så trött av den här sömnbristen. Mannen får ofta ta bebis någon h under det långa uppvaket så jag får vila lite från tuttandet. Men jag är SÅ TRÖTT. Vill sova.

• Svar på tråden Så trött, vill ha min sömn tillbaka!
  • Anonym (Trött)
    Anonym (A) skrev 2024-05-15 06:16:47 följande:

Tar mannen bebisen några timmar vid kl 5 så du i alla fall får sovmorgon på helgerna? Så kan du ju fortsätta sova ända in på bebisens första sovstund på dagen.

Vi försöker. Tyvärr vaknar ofta stora barnet (3 år) tidigt och kräver att man är uppe. 

Det är väl bara en tid av hemskt lite sömn nu, men det är så vansinnigt kämpigt. Särskilt som det känts som jag hela tiden tänkt att det snart nog vänder, och så gör det inte det. Äldre barnet sov med bara ett uppvak per natt från typ 3 månaders ålder och tog flaska utan bekymmer så det var inte alls samma nivå av sömnbrist då.
Svar på tråden Så trött, vill ha min sömn tillbaka!