• Elefant90

Sjuk hela tiden? Tips!!!

Hej! Jag har haft problem i ungefär ett år med att jag blir sjuk hela tiden. Vi snackar sjuk 2-3 veckor, frisk lika länge, och sen börjar allt om igen. Är alltid i princip samma sak; halsont, sjukdomskänsla i kroppen och lätt förhöjd kroppstemperatur (inte över 38 men ändå högre än vad jag brukar ha normalt). Har tagit lite tester på vc två gånger där ?allt ser bra ut?. 

Jag orkar verkligen inte ha det såhär längre. Det tär så fruktansvärt att alltid gå runt och vara sjuk. Jag missar jobb, men även träning och det sociala livet. 

Jag har kommit fram till två saker som eventuellt kan påverka. Första är stress. Jag är i ärlighetens namn ofta ganska uppe i varv, vilket känns som det påverkar. Det andra är magen. Har läst mycket om att immunförsvaret sitter mycket i magen.

Har ni några tips till mig? Har ni haft liknande problem och blivit av med dom? Vad har hjälpt? Jag vill ha alla tips!

• Svar på tråden Sjuk hela tiden? Tips!!!
  • Anonym (Wa)
    Sanna43 skrev 2024-05-14 22:07:06 följande:
    Finns ej något belägg för att det skulle finnas samband. kan lika gärna bero på restriktionerna som gav folk sämre immunförsvar för man ej utsattes för någon form av bakterier eller virus under lång tid.
    Nej men kan än dock vara sant
  • Lynx123

Vilar du upp dig ordentligt? Äter du bra? Är du i kontakt med många människor? Alkohol? Hur sover du? Ditt immunförsvar får sig en törn med varje infektion och du kanske inte riktigt hinner återhämta dig?

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Wa) skrev 2024-05-14 22:13:31 följande:
    Nej men kan än dock vara sant
    Det finns ju nu en hel del studier som visar att Covid ger långtidscovid, hjärtproblem, stroke mm.
    Covid är en jättefarlig sjukdom som förstör våra kroppar.
  • Anonym (Wa)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-05-15 07:53:31 följande:
    Det finns ju nu en hel del studier som visar att Covid ger långtidscovid, hjärtproblem, stroke mm.
    Ja alla får tro vad man vill.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Wa) skrev 2024-05-15 08:18:15 följande:
    Ja alla får tro vad man vill.
    Vacccinet medför också risker men mindre än själva sjukdomen. Vissa vaccin har mindre risker, vissa mer. Astra Zenecas var väl värst och det drar de tillbaka.
    Men sjukdomen är fruktansvärd.
    Antagligen för att det kommer från Labbet i Wuhan, där de forskade om Coronavirus.
    Det kom tidigt info om att man hittat en HIV sträng i covids rna , jag börjar undra om det inte var sant ändå, eftersom det verkar bli kroniskt för så många. 
  • Anonym (K)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-05-15 07:53:31 följande:
    Men ge dig var bara äldre med underliggande svåra sjukdomar som löpte risk att dö. Restriktionerna och tvångsisoleringen dödade troligtvis fler i form av självmord
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (K) skrev 2024-05-15 09:10:57 följande:
    Men ge dig var bara äldre med underliggande svåra sjukdomar som löpte risk att dö. Restriktionerna och tvångsisoleringen dödade troligtvis fler i form av självmord
    Det är många som fårlångtidscovid.
    Efter covid ökar risken, även för unga och friska, att få stroke och hjärtproblem 
  • Anonym (Laura)
    Anonym (K) skrev 2024-05-15 09:10:57 följande:
    Min kollegas fru dog, 52 år och frisk innan hon fick covid.
  • Anonym (Wa)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-05-15 11:13:26 följande:
    Det är många som fårlångtidscovid.
    Efter covid ökar risken, även för unga och friska, att få stroke och hjärtproblem 
    Fast du vet väl att de är för vaccinet inte covid? 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Wa) skrev 2024-05-15 12:45:08 följande:
    Fast du vet väl att de är för vaccinet inte covid? 
    Nej, det är covid som orsakar långtidscovid, hjärtproblem och stroke.
Svar på tråden Sjuk hela tiden? Tips!!!