Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Grejen med hijab

Anonym (Förvirrad Fårskalle) skrev 2024-05-14 19:08:35 följande:
    Bara för att du hittade porr med nakna kvinnor som bär hijab, så måste det knappast betyda att de är äkta muslimska kvinnor för den saken skull på porrfilmerna.

Nu är jag ingen muslim själv ( jag är svensk och ateist), fast jag har ju pratat med några muslimska kvinnor. Och en muslimsk kvinna skulle knappast få visa sig helnaken på det sättet, med eller utan hijab enligt den muslimska trosuppfattningen. En kvinna skall skydda sin kropp och inte visa bar hud (förutom ansikte, händer och fötter).
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Förvirrad Fårskalle) skrev 2024-05-14 22:14:57 följande:

Oh lala. Alla som svarat hittills har (avsiktligt?) missat kärnan i mitt inlägg. och valt att fokusera på endast en sak, porrdelen. Jag ska nog inte vara förvånad.

Nej det är ingen som "avsiktligt" missat något bara för att du var direkt otydlig.

Du kan skriva om hijaben och undra om den utan att dra in någon jävla porr med porrskådisar som har hijab.

Så motfrågan är, klara du inte av att skriva en vettig trådstart utan att behöva blanda in porren, om du undra något om hijaben? Du får ju liksom svar som du ropar.

• EnAnonumius
    Anonym (Förvirrad Fårskalle) skrev 2024-05-15 09:19:09 följande:
    Motfråga:
    Klarar du inte att läsa ett inlägg där bl.a. porr omnämns, utan få hela inlägget att handla om bara det?
    Jag är knappast ensam om att kritisera dig om porren i din trådstart. Så försök inte med den. Då majoriteten av din TS handlar just om hur du porrsurfade, och hur du hade hitta nakna kvinnor med slöja, när du porrsurfade och ställde frågor kring porrstjärnorna med hijab som första fråga liksom...

Så skyll inte i från dig på andra, att "få hela inlägget att handla om porr" när du själv lade fokus på porren i din TS.

Som sagt du får svar som du ropar.

Som sagt svara på min fråga..
    Kunde du inte undra kring hijaben utan att lägga fokus på porren?
    Gick det inte att tänka till först?

• EnAnonumius
    Anonym (Förvirrad Fårskalle) skrev 2024-05-15 11:10:03 följande:

Jag upplever att det finns mycket obegriplighet och motsägelser i användningen av hijab. 

Ja det finns det.

Ingen som förnekar det.

Porrscenen var kul att nämna för att den där motstridigheten verkligen visades upp i sin mest extrema form, en total paradox.

Nämna är en sak.
    Men nu gjorde du inget nämnande. Du gjorde mer än bara att nämna.

Du gjorde en ingående förklaring till hur du porrsurfade och vilka sökord du använde när du porrsurfade. Om man ville nämna porren så hade man ju knappast lagt med en detaljerad förklaring på tillvägagångssättet för att hitta den där "porrscenen"
    Jag ser lightvarianter på denna paradox överallt. Det föranleder mig att fundera kring hijabs betydelse, för den är tydligen väldigt viktig. Varför skulle annars halva Malmös befolkning bära den, frivilligt eller ofrivilligt?

När slöjan inte längre står för kyskhet, vad står den för då? Det är väl sammanfattningen av min undring.

Och den sammanfattningen kunde du gott ha gjort utan att berätta i detalj hur du satt och porrsurfade och vilka sökord du använde och sedan ställa den konstiga frågan om porrkvinnorna med hijab och vad de tänker.

För den fråga är ju bara direkt konstig i sammanhanget oavsett. I synnerhet när du i ett av dina inlägg påstå¨r att du vet att det är knappast riktiga muslimer som deltar i de filmerna.

Om du fortfarande vill envisas med att det var porr jag ville fokusera på så kan jag naturligtvis inte hindra dig. Men mina försök att förklara upphör här iaf.

Säg till när du är redo att förstå "så som man ropar får man svar".
    Det verkar vara lite svårt för dig att förstå detta.

Det är ju knappast andras fel  att du valde att beskriva att du porrsurfade, och vilka sökord du använde när du porrsurfade.

Och fast du har förtydligat så har du ändå inte lyckats att svara på min fråga.,

Kunde du inte undra kring hijaben, och motsägelserna du ser med den, utan att dra in porren alls? 

(Jag har bara formulerat frågan en smulan, men andemeningen kvarstår).

• EnAnonumius
    Anonym (Förvirrad Fårskalle) skrev 2024-05-15 13:56:58 följande:

Som sagt. Jag tänker inte förklara mig för dig nåt mer. Du är bara tröttsam och tjatig. Och faktiskt lite trögfattad, med förlov sagt.

Jag har haft en god vägledning av dig i hur man är trögfattad. Så  klappa dig på axeln för att du har varit en utmärkt förebild på jur man är trögfattad.
    Anonym (Förvirrad Fårskalle) skrev 2024-05-15 13:56:58 följande:

Jag kan ge dig detta:

Naturligtvis KUNDE jag låta bli att inkludera porr i inlägget. Varför skulle jag inte KUNNA det? Men jag valde att inte göra det. Jag överskattade folks förmåga att resonera nyanserat. 

Ska du försöka leva med detta, eller?

Så säger du att jag är trögfattad? 🙄Lärde inte din pappa dig att det är fult att projicera? 😉

Du överskattar dig själv och din fölrmåga till nyansering. Du var ju långt ifrån nyanserad i din TrådStart.

Ja konstigt att man uppfattas som tjatig när du aldrig svarade på frågan från första början. Så man fick ju ställa om  det i hopp om att du kanske svara denna gången.

Svar på tråden Grejen med hijab