Anonym (Förvirrad Fårskalle) skrev 2024-05-15 11:10:03 följande:
Jag upplever att det finns mycket obegriplighet och motsägelser i användningen av hijab.
Ja det finns det.
Ingen som förnekar det.
Porrscenen var kul att nämna för att den där motstridigheten verkligen visades upp i sin mest extrema form, en total paradox.
Nämna är en sak.
Men nu gjorde du inget nämnande. Du gjorde mer än bara att nämna.
Du gjorde en ingående förklaring till hur du porrsurfade och vilka sökord du använde när du porrsurfade. Om man ville nämna porren så hade man ju knappast lagt med en detaljerad förklaring på tillvägagångssättet för att hitta den där "porrscenen"
Jag ser lightvarianter på denna paradox överallt. Det föranleder mig att fundera kring hijabs betydelse, för den är tydligen väldigt viktig. Varför skulle annars halva Malmös befolkning bära den, frivilligt eller ofrivilligt?
När slöjan inte längre står för kyskhet, vad står den för då? Det är väl sammanfattningen av min undring.
Och den sammanfattningen kunde du gott ha gjort utan att berätta i detalj hur du satt och porrsurfade och vilka sökord du använde och sedan ställa den konstiga frågan om porrkvinnorna med hijab och vad de tänker.
För den fråga är ju bara direkt konstig i sammanhanget oavsett. I synnerhet när du i ett av dina inlägg påstå¨r att du vet att det är knappast riktiga muslimer som deltar i de filmerna.
Om du fortfarande vill envisas med att det var porr jag ville fokusera på så kan jag naturligtvis inte hindra dig. Men mina försök att förklara upphör här iaf.
Säg till när du är redo att förstå "så som man ropar får man svar".
Det verkar vara lite svårt för dig att förstå detta.
Det är ju knappast andras fel att du valde att beskriva att du porrsurfade, och vilka sökord du använde när du porrsurfade.
Och fast du har förtydligat så har du ändå inte lyckats att svara på min fråga.,
Kunde du inte undra kring hijaben, och motsägelserna du ser med den, utan att dra in porren alls?
(Jag har bara formulerat frågan en smulan, men andemeningen kvarstår).