• Lugnoro

BIM juni 2024

Anonym (planerar) skrev 2024-06-14 19:50:33 följande:
    Aah okej! Då vet ja ungefär! Då va ja inte helt ute å cykla. Tänkte jag skulle testa lördag nästa vecka då jag har noll tålamod 
    Gör så! Vi verkar ha bim samtidigt (fick glad gubbe för några dagar sedan) och tänkte också testa i slutet på nästa vecka. Jag hoppas att det går bra för oss! 
  • Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-15 13:31:18 följande:
    Ja det hoppas jag med! Vad för tester kör du? Jag beställde hem både clearblue testa tidigt digitalt och även från testlagret såna stickor ett gäng så jag kan testa mycket haha 
    Jag har Clearblue testa 6 dagar tidigare. Sådana med streck 🙂. Jag har också ett gäng med test från runt bim. Tror att de är RFSU. Dock testar jag främst med 6 dagar tidigare. Jag har inte heller tålamod 😀. 
  • Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-16 14:45:20 följande:
    Jag är 38, min man 36 😊 Var 10 år sedan jag sist var gravid 🙈
    Okej. Men då bord det inte vara omöjligt. Hoppas på att det går snart!
  • Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-16 20:06:51 följande:

Nää, förr eller senare borde vi lyckas 😅 Jag kan få hjälp med ägglossningsstimulerande om jag vill, men känner att jag vill försöka på egen hand ett tag 😊 Har ju inte försökt seriöst särskilt länge. 

Ditt första barn eller? 

Det är vårt första barn. Vi började försöka i oktober. Vi fick plus i början av dec och konstaterat missfall i slutet av januari. Sedan hoppade vi över att försöka en ägglossning som vården rekommenderar plus tog en månads paus under våren. Så vi är på vårt tredje försök efter missfall. 

Jag är lite orolig över att få missfall igen när jag blir gravid, men försöker släppa oron. 

Vi var 33 (jag) och nästan 38 (mannen) när vi började försöka. Nu är han 38 och jag har precis fyllt 34. 
  • Lugnoro
    Pez skrev 2024-06-17 07:03:24 följande:

Då var min BIM här 17/6.

Jag har skrivit en liten dagbok från ÄL, ifall någon skulle vara intresserad ☺️ jag har tagit ÄL stickor och tempat hela cykeln.

Äl + 1-5 Allt lugnt, känner ingenting.
    Äl + 6 lätt lätt väldigt diskret molvärk i mensmagen
    ÄL + 7 fertilt sekret, diskreta stickningar då och då i magen.
    ÄL + 8-9 trög mage, frusen kvällstid ffa fötterna. Fick en orgasm så gjorde så fruktansvärt ont i mensmagen och stråla ut i ena benet. Hade samma tidigt i förra grav så då visste jag att jag var gravid. 
    Äl + 10 sticker och kliar i brösten. Testar negativt på CB digitalt. 
    ÄL + 11 kommer och går vågor av stick i brösten och lätt molvärk främst kvällstid
    Äl + 12 "gravid" på CB digital 🥳

Känner ärligt inte så mycket symtom ännu och allt jag känner kommer och går och är aldrig konstant. Slänger in min tempkurva ifall någon vill se. 

Hade en kemisk grav förra cykeln, testade svagt positivt på två olika test och mensen kom 2 dagar sen med en jäkla smärta. Denna ÄL var mycket starkare med hållkänsla nere till höger. 

Nu ska jag bara ta mig förbi denna dag och hoppas denna vill stanna. Jag hoppas nu för er alla andra och att ni också får era efterlängtade pluss! 💚

Tack! Håller tummarna för dig!
  • Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-16 22:51:47 följande:

Beklagar missfallet 😔 Har aldrig varit med om det själv men i stort sett alla jag känner har det, så himla vanligt tyvärr. Oron över att det ska hända igen kan jag verkligen tänka mig är svår att släppa, jag som inte ens varit med om det är ju orolig nog så blir förstås betydligt större oro för alla som drabbats tidigare. Men det går ju ändå bra för dem flesta graviditeter får man intala sig och missfall är ju kroppens sätt att stöta bort det som inte var friskt?

Ni kommer lyckas snart igen 🙏🏻💕

Tack. Ja, precis. Tyvärr har jag kollat runt lite för mycket på Internet och hört om dem som får typ 7 missfall i sträck... Dock så är det mindre än 1% som har det så vad jag förstått det som, så får nog försöka tänka att de aldra flesta graviditeter inte slutar i missfall. 

Hoppas på det! ❤️
  • Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-17 20:47:07 följande:

Hej igen! Jag är på ÄL+7 tror jag? Och idag har jag mått så illa. är det ens möjligt att få sympom såhär tidigt? Eller kanske håller på å blir magsjuk. Hoppas dock inte det haha xD

Hur mår ni andra? 

Inga symptom alls.

Vet inte hur tidigt man kan känna. Men jag tror inte att ägget har fäst än om det tar sig? Eller det kanske är nu det fäster... Är osäker. 
  • Lugnoro
    snowplay970 skrev 2024-06-20 16:14:18 följande:

Igår plussade jag! Blev så chockad då jag hade förväntat mig att det skulle ta längre tid eftersom jag hunnit bli lite äldre (42). Har haft turen att snabbt blivit gravid tidigare (har två barn med exman) men trodde det skulle ha slagit av på takten. Nu får man bara hoppas att vi är på rätt sida missfallsstatistiken så jag håller mig försiktigt optimistisk fram till efter vecka 12.

Men kul är det iallafall, och omvälvande! Läskigt att välja att skaffa barn med en ny tycker jag. Och förändringen det innebär i livet 40+. Men den är välkomnad, det lilla som flyttat in.  // Hjärta Lycka till alla som väntar! 

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket. - plussat
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 19/6 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Anonym (UWU) andra barnet 4e försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
    Grattis!
  • Lugnoro

Jag skulle ju vara så cool och tänka att det tar flera månader till. MEN nu vill jag absolut testa fast att det är tidigt. Gav dock graviditetstesten till min man för några dagar sedan och bad honom ge mig ett test en viss dag. Han är stenhård, haha 😂

• Lugnoro

Jag kommer testa imorgon. Har inga symptom alls den här gången förutom liiiite förstoppning. Men tror att det har andra orsaker. Om det behövs fortsätter vi försöka helt enkelt. 

• Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-20 05:33:36 följande:

Negativt test här idag. 

vakan upp 02.30 med mensvärk och illamående. hängt på toa sen dess i hopp om att kunna kräkas då det kanske är magsjuka med får inte upp något 😒

Tänker du testa snart igen? Konstigt med dina symptom. 
  • Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-22 09:18:51 följande:
    Lugnoro skrev 2024-06-22 08:43:51 följande:

Testet var negativt, som jag tänkte. 

Men vi kanske är för tidiga Lugnoro? Vi får inte ge upp hoppet än tänker jag? 

jag testa med restlagrets idah, och asså Jag tycker mig kunna se pyttepyttepytte streck i rätt ljus. Men då får jag verkligen anstränga mig att se. Får inte med på bild såklart, kanske om man redigerar den. Eller så ser jag i syne- ser vad jag vill se 😂

Ja, det är möjligt 🙂
  • Lugnoro
    Anonym (Längtar) skrev 2024-06-23 10:56:44 följande:
    Hej igen alla, jag är bim -5, ish.
    Lovat mig själv att inte testa för tidigt men ändå kissade jag nyss på ett sånt clearblue ultratidigt. Jag fick ett SMALT sträck? Det räknas som negativt va? Någon erfarenhet?
    bifogar bild
    Jag tolkar det som positivt. Grattis!
  • Lugnoro

Jag tog ett ultratidigt test för några dagar sedan som var negativt. Nu väntar jag på mensen. Men temperaturen har inte gått ner och jag har inga symptom på mens. Men tror ändå att den kommer. Den kanske är lite sen? 

• Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-24 06:09:05 följande:

Vakna upp i morse återigen med illamående och molnande värk. Men ingen mens. Är på  BIM-1 / BIM-2

Tog ett clearblue ultratidigt men ?inte gravid? nu testar jag inte förens lördag om inte mensen kommit innan? 

Det låter konstigt. Men hoppas på att din mens inte kommer!
  • Lugnoro

Jag ser här att Clearblue ultratidigt ofta ger spökstreck. Jag kommer nog sluta köpa dem. 

Har hittat billigare test som fångar upp lika tidigt. 

Har någon erfarenhet av babyplan testa tidigt? Den finns på Billiga tester. 

• Lugnoro
    LokaHallon88 skrev 2024-06-24 13:46:41 följande:

Jag får väldigt ofta spökstreck på dessa, men dom är ju billga så förväntar mig inte heller stordåd :)

Okej, tack 🙂
  • Lugnoro

Jag har beräknad mens om en till två dagar och min temperatur STIGER. När brukar er temperatur gå ner inför mens? 

• Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-26 08:06:49 följande:

Idag kom mensen ☹️ tråkigt men nya tag nästa månad. Lycka till ni andra 😍😍😍

Vad tråkigt! Tror att min kommer när som helst också...
Svar på tråden BIM juni 2024