• Pez

BIM juni 2024

Bunny s skrev 2024-06-03 12:43:27 följande:
    Ja precis, imorgon eller i övermorgon 😍
    När jag använde stickor förra cykeln så fick jag rätt miljö där nere, dagen efter ett positivt test och dagen efter det kände jag molande I svanken hela dagen. 13 dagar senare fick jag mens. Så molandet tolkar jag som äl-värk. 

Kul att du fick positivt igår! Jag tror jag kommer få positivt idag 😍 
    Wohoo håller tummarna för dig! 🤩 Det är lustigt för jag har aldrig reflekterat över om jag haft några symtom på ÄL (flera år utan piller) men nu bara för att jag vet att kroppen vill ägglossa så känner jag så tydligt idag en viss "håll-känsla" nere till höger magen och uppblåsthet och svullen. Kände inte detta igår. Alltså jag känner igen den här smärtan men aldrig någonsin kopplat det till ÄL. Sjukt, jag har levt under en sten 🙈
  • Pez

Tempar för första gången så har inget att jämföra med. Enligt FF ÄL på dag 14 och enligt Flo ÄL dag 15. Vet inte vad jag ska gå på där. Oavsett så steg ju tempen så det är ju bra ☺️
  • Pez
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-08 11:22:12 följande:
    Det ser ju bra ut med en tydlig ökning!🤩 Jag tycker att det är svårt att förstå exakt vilken dag man har haft ägglossning med temperaturen. Men ser ju absolut ut att ha varit dag 14 eller 15☺️
    Ja det är så mycket i den här processen man inte kan påverka och hålla koll på. Det är iaf väldigt skönt att på något sätt bekräfta att det skedde ungefär de dagarna 🤩 
  • Pez
    Anonym (Bellan) skrev 2024-06-09 20:29:38 följande:

Gjorde insemination 31/5. BIM enligt min app 12/6.

appen säger att jag hade ägglossning 29/5 men läkaren sa att de såg tydlig ägglossning 31/5. Så BIM kan också vara 14/6.

Jag har haft små känningar i ?tjejmagen? och känsliga bröstvårtor, så jag kunde inte hålla mig från att testa nu idag på kvällen. Men negativt :( blev så himla besviken då jag haft en stark känsla av att det hade tagit sig?

Nästa insemination kan inte göras förrän i september/oktober. Vilket känns som en evighet.

Bellan BIM 12-14/6.

Välkommen! Det är fortfarande väldigt tidigt så det behöver inte betyda att du inte är gravid, håller tummarna 😊
  • Pez
    PrettyMoon skrev 2024-06-11 19:28:11 följande:

Hej!

Går också med här, då jag och sambon vill ha ett syskon till sonen och precis har börjat ligga oskyddat igen.

Jag har en ganska oregelbunden cykel, 30-42 dagar typ, men tror att BIM är 21/6. Kan inte köra med ÄL-tester för blir helt knäpp i huvudet av allt testande, haha, så vi kör bara på. Med sonen tog det över ett år, så vi får se...

Självklart har jag börjat känna massa synptom som jag inbillar mig är annorlunda mot hur det känns inför mens, har t.ex. ihållande molvärk både fram och bak, på både höger och vänster sida. Sen är jag extra svullen och tycker att brösten också är större än de brukar bli. Det känns liksom för tidigt för att vara inför mens, dessutom.

Tyvärr har jag inte så bra koll på vad jag hade för symptom med sonen, för vi skulle pausa under sommaren (efter över ett års försök som sagt) och självklart blev jag gravid då när jag inte loggade. Fick missfall i ca v. 7 och loggade inte ett skit efter det för jag tappade allt hopp, men! Blev gravid med sonen redan cykeln efter 🥰 så ja, har alltså ingen koll på tidiga symptom. Vad har ni som varit gravida förut känt för tidiga symptom?

Och stooort grattis till alla som redan plussat! ❤️

Välkommen! Spännande med syskonförsök, hur gammal är sonen? Jag har en 1,5åring och vi försöker också nu. Detta blir första riktiga då vi inte prickade rätt förra cykeln. Jag är på ÄL+8. Tempar och äl stickor för första gången.

När jag var gravid förra gången hade jag ömma bröstvårtor, mensvärk, småblödningar med klarrött blod och ryggvärk innan BIM. Ca en vecka innan, det kändes verkligen som jag skulle få mens när som helst. Däremot har jag aldrig ömma bröstvårtor annars innan mens så det var enda som stack ut. Efter BIM kom illamåendet.

Nu håller jag på känner efter massor såklart... Har lite lätt mensvärk (hade samma förra cykeln så litar inte på det) och så är jag öm i ljumskarna och när jag hostade när jag låg i sängen så drog det i "ligamenten" på sidorna av magen. Har inte haft det sen jag var gravid förra gången. Har inte testat, siktar på att göra det ÄL+12 dvs på lördag. Hoppas 🍀
  • Pez
    Anonym (Iv) skrev 2024-06-11 19:50:54 följande:

Hej :)
    Hoppar också in i tråden, första gången jag skriver här.
    Jag och sambon försöker få vårt första barn.
    Har BIM nu på fredag men hittills bara fått - på testen.
    Har testat med Clearblue Ultra tidigt på BIM -6,-4 och -3(äl +10 och äl+13)
    Någon mer som har testat med ultra-tidiga test, är de tillförlitliga. När det står 99% så känns det inte som det kommer bli ett plus senare.

Grattis till er som plussat!!!

Välkommen! Jag har tyvärr ingen erfarenhet, förstår att det känns segt, kanske någon annan som har provat dem? De måste vara nya, eller?för jag minns inte att jag skulle ha sett dem förut för några år sen senast grav test var aktuella för mig 🤷☺️
  • Pez
    PrettyMoon skrev 2024-06-11 22:37:56 följande:
    Åh vad kul, då har vi ganska lika för sonen blev precis 2 ☺️ hur gammal är du? Jag är 33.

Det fär med att det känns som att mensen ska komma när som helst kan jag verkligen relatera till! Det känns som att jag ska spricka snart för känner mig så svullen i både mage och bröst. Nu på kvällen har det börjat hugga till i livmodern på ett sätt som jag absolut inte är van vid. Plus extreeem trötthet. Men jag vet ju av erfarenhet att jag börjar märka fler symptom när jag känner efter....

Åh vad spännande att det snart är dags för dig att testa! Håller verkligen tummarna 🌺 vad använder du för test?
    Där ser man! Jag är 35år ☺️ ja trötthet tror jag kom efter BIM förra grav men ja jag har nog också haft riktiga dippar senaste dagarna. Jag brukar inte vara trött på dagen på jobbet, till och med att mina kollegor kommenterar att jag ser trött ut 🤷 men... Jag har även sovit dåligt för jag vaknar hela tiden på nätterna nu och vaknar tidigt på morgonen. Kanske också ett tecken? Hahaha allt kan vara tecken! 😂 Man blir ju knäpp!

Jag har vanliga rfsu och rfsu testa tidigt hemma ⭐
  • Pez

Då var min BIM här 17/6.

Jag har skrivit en liten dagbok från ÄL, ifall någon skulle vara intresserad ☺️ jag har tagit ÄL stickor och tempat hela cykeln.

Äl + 1-5 Allt lugnt, känner ingenting.
    Äl + 6 lätt lätt väldigt diskret molvärk i mensmagen
    ÄL + 7 fertilt sekret, diskreta stickningar då och då i magen.
    ÄL + 8-9 trög mage, frusen kvällstid ffa fötterna. Fick en orgasm så gjorde så fruktansvärt ont i mensmagen och stråla ut i ena benet. Hade samma tidigt i förra grav så då visste jag att jag var gravid. 
    Äl + 10 sticker och kliar i brösten. Testar negativt på CB digitalt. 
    ÄL + 11 kommer och går vågor av stick i brösten och lätt molvärk främst kvällstid
    Äl + 12 "gravid" på CB digital 🥳

Känner ärligt inte så mycket symtom ännu och allt jag känner kommer och går och är aldrig konstant. Slänger in min tempkurva ifall någon vill se. 

Hade en kemisk grav förra cykeln, testade svagt positivt på två olika test och mensen kom 2 dagar sen med en jäkla smärta. Denna ÄL var mycket starkare med hållkänsla nere till höger. 

Nu ska jag bara ta mig förbi denna dag och hoppas denna vill stanna. Jag hoppas nu för er alla andra och att ni också får era efterlängtade pluss! 💚

• Pez

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket. - plussat
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
  • Pez
    Cattis321 skrev 2024-06-18 19:18:21 följande:
    Tack för att du delar med dig! Jag har lite liknande som dig, lite mensvärk en vecka efter ägglossning och sedan frusen o trög i magen... Imorgon tar jag ett test! 
    Hoppas du får ett glatt besked! 💚
  • Pez
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-19 09:02:18 följande:
    Jag står också och velar lite mellan att testa tidigt eller vara cool och vänta på BIM 🙈 Just nu tycker jag att det är lite spännande och roligt att testa tidigt, har aldrig förut haft känsligare gravtest hemma heller men nu har jag det så är lite extra sugen på att använda dom 😄 

Bara ÄL+5 eller +6 för mig, evig väntan 😆 Idag har jag haft stickningar i brösten, men beror nog inte på nåt annat än progesteronet, för tidigt för gravsymtom 🙈 

Min temp är så himla exakt! Haft exakt samma temp flera dagar! Men den är ju hög så jag är nöjd 😂
    Just stickningar i brösten var ett symtom som jag aaaaldrig känner annars. Känner aldrig nått i mina bröst, om jag inte varit gravid eller ammat ☺️ jag kände kanske lite redan äl +6 men det var så lite så skrev aldrig upp det.

Men ja det är lurigt för progesteron kan ju ge ju en massa symtom också. Min temp klättrade uppåt hela tiden, gör din det också? 
  • Pez

Tack ni som grattat! Jag följer er med spänning här!

Idag ÄL + 16 och ännu ingen blödning. Känner helt ärligt inte mycket symtom alls 🤷 men jag antar att det kan vara så också. 

Svar på tråden BIM juni 2024