• Sand13

BIM juni 2024

Äl+1 idag då... Lång väntan tills jag kan testa. Men vi har ju inte lyckats på 19 månader så varför skulle vi nu? 😢 Han har som sagt 99 % dåliga spermier. Skillnaden denna cykel är att han börjat på Babystart kosttillskott + extra magnesium, och vi har legat som in i, denna månaden. Mer än vid nån annan ägglossning. Tror vi legat typ 7 gånger runt äl för att maxa att dom 1 % bra ska få en chans att hitta fram. Jag har normal ägglossning. Har även beställt omega 3 till honom, men dom har inte kommit hem ännu.

Var är ni andra i cykeln nu? 🙂
  • Sand13
    Pez skrev 2024-05-30 10:48:43 följande:
    Sand13 - jag skulle nog inte heller gett upp för det finns alltid en chans och fertilitet verkar ju kunna variera. Men tufft läge verkligen! 

Jag är på CD10, märkte av fertilt sekret idag så ÄL blir nog till helgen. Min sambo är pepp på produktionsligg så där är det nog inga svårigheter 😅 det är snarare jag som inte vill ligga hela tiden för jag får svamp nästan direkt. Håller tummarna 🙏
    Nej det känns dumt att inte köra på i väntan på fertilitetshjälp, vi står i kö, 3-4 månaders väntetid. Försökt i 19 månader.

Min sambo är också det. Han kan oftast komma flera gånger på en dag, så det är bra. :) 

Håller tummarna för er med 🙏
  • Sand13
    Anonym (Eken) skrev 2024-05-30 14:26:44 följande:

Jag är på CD 19.
    Jag använder inte ägglossnings test.. utan kollar på mens app och känner efter.. 
    hade haft sex fler gånger förra veckan.
    Just nu känner jag bara lite molnvärk varje dag sen söndags. 

Har slutat med äl test jag med, eftersom jag märker min äl så himla tydligt och det stämde rätt med den tiden jag använde äl tester, så känns onödigt att köpa och hålla på att äl testa :)
  • Sand13
    Pez skrev 2024-05-30 22:19:40 följande:
    Hej! Känns som jag hänger i många olika trådar nu 😅
    Segt! Jag är på CD10 idag och märkte av lite vattniga flytningar så antar att nått är på G? 
    Jag hänger i typ 4-5 trådar 😅
  • Sand13

Då går vi snart in i juni tjejer. Herregud. Och jag inleder juni med äl+3. Har plussat förr på äl+10. Har ju barn med en annan man än min nuvarande. Så tänkte testa 8/6 på äl+10. Men gud, vi går in i ca försök nr 20 i juni om det inte tar sig nu heller. Över 1,5 ÅRS försök. Hoppet att lyckas naturligt är iiiinte stort. Även om man aldrig kan sluta hoppas helt såklart. Sån tur att vi står i kö till fertilitetshjälp. 

• Sand13
    camomill skrev 2024-06-01 06:30:57 följande:

Jag börjar juni med ÄL+12 och är livrädd för att testa 😱 känner lite stress att börja testa, för jag åker bort från sambon på tisdag och kommer hem på lördag. Min plan har alltid varit att överraska honom hemma, men jag kommer inte kunna hålla tyst om jag plussar när jag är bortrest. 

Jag lovar att hålla er uppdaterade 😁

Tisdag är ju långt bort. Du lär ju kunna visa positivt redan innan dess :)
  • Sand13
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-01 14:43:26 följande:
    Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Är sällan jag vill vara med i såna här grupper men efter vår första IVF omgång och med en ET är jag hoppfull :). Är idag på ruvardag 1, satt in en 3-dagars så är således på motsvarande äl+4 idag. Lycka till allihopa!
    Välkommen och lycka till :)
  • Sand13
    camomill skrev 2024-06-01 17:29:52 följande:

Kunde inte hålla mig, utan tog ett test när jag kom hem från jobbet imorse. Fick en skugga på RFSU och ett blekt streck på Babyplan. Väckte sambon och glädjetårarna sprutade. 

Jag är i chock! Vågar knappt tro på det och ska ta ett digitalt om två dagar för att bekräfta. Nu hoppas jag att ägget vill stanna och växa 🥰

//

Håller tummarna för er alla 🥰

Det gjorde du rätt i! Grattis till graviditeten! :)
  • Sand13
    Bunny s skrev 2024-06-01 19:32:12 följande:

Natten till igår så drömde jag att vi tagit kontakt med fertilitetskliniken i Uppsala. 

Min man tvingades klä av sig helt naken och lägga sig på en brits (fast vi redan utrett honom klart för många år sen och man ger ju bara ett spermaprov, ingen helkroppsundersökning 🤣).
    Såg skräck i hans blick där han låg helt näck. 
    Jag råkade gå in I fel rum på kliniken och låg i gynstolen och prata engelska med en ssk och vi försökte hitta varandra på Facebook samtidigt. 
    Så insåg jag plötsligt att läkaren måste vara i det andra rummet så jag skyndade dit. 
    När jag kom in, så såg jag att han inte åldrats 10 år som han borde gjort sen vi sist sågs, utan att han blivit runt 90 år och händerna skakade så de hoppade. 
    Blev så besviken för jag som var på dag 18 i cykeln och såå gärna hade velat titta in i äggstockarna och kolla läget 😅

(Att jag minns drömmen så bra är för att jag var i den precis när alarmet ringde)

Hade gärna kollat läget där inne alltså.
    Dag 19. Hallå? 

Åh. Jag drömmer ofta att jag är gravid eller har bebis... Men det händer ju inte med min nuvarande... :/
  • Sand13
    Bunny s skrev 2024-06-02 10:06:53 följande:
    Förstår att du gör det 😞😞 
    Längtan för er måste vara enorm! 
    Så skönt att ni nu i alla fall vet vad som är fel och kan vara trygga med att ni står i kö och ska få hjälp 💕
    Ja det är en trygghet att veta att vi kommer få hjälp, men det är ingen garanti 100 % med IVF/ICSI heller... Men men, hoppet är det sista som lämnar en. :)
Svar på tråden BIM juni 2024