BIM juni 2024
Hej tjejer!
Ska vi fortsätta följa varandra i den här tråden istället? Så slipper vi byta varje månad 😊
www.familjeliv.se/forum/thread/82744932-vi-som-planerar-barn-2025/11
Hej tjejer!
Ska vi fortsätta följa varandra i den här tråden istället? Så slipper vi byta varje månad 😊
www.familjeliv.se/forum/thread/82744932-vi-som-planerar-barn-2025/11
Hej kompisar!
Jag hoppar hit från maj tråden! Ska göra ett riktigt försök denna månad då vi inte fick till det i maj och min menscykel är ute och cyklar efter p-pillerstopp.
Jag har levlat upp med både ÄL tester, temp mätare och app så nu mäts och registreras det för fullt här! Är på CD9 så jag börjar nu jakten. Lägger in min BIM efter vad jag kan gissa är BIM. Är spänd på att få följa er och peppa!
Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
Kunde inte hålla mig, utan tog ett test när jag kom hem från jobbet imorse. Fick en skugga på RFSU och ett blekt streck på Babyplan. Väckte sambon och glädjetårarna sprutade.
Jag är i chock! Vågar knappt tro på det och ska ta ett digitalt om två dagar för att bekräfta. Nu hoppas jag att ägget vill stanna och växa 🥰
//
Håller tummarna för er alla 🥰
Natten till igår så drömde jag att vi tagit kontakt med fertilitetskliniken i Uppsala.
Min man tvingades klä av sig helt naken och lägga sig på en brits (fast vi redan utrett honom klart för många år sen och man ger ju bara ett spermaprov, ingen helkroppsundersökning 🤣).
Såg skräck i hans blick där han låg helt näck.
Jag råkade gå in I fel rum på kliniken och låg i gynstolen och prata engelska med en ssk och vi försökte hitta varandra på Facebook samtidigt.
Så insåg jag plötsligt att läkaren måste vara i det andra rummet så jag skyndade dit.
När jag kom in, så såg jag att han inte åldrats 10 år som han borde gjort sen vi sist sågs, utan att han blivit runt 90 år och händerna skakade så de hoppade.
Blev så besviken för jag som var på dag 18 i cykeln och såå gärna hade velat titta in i äggstockarna och kolla läget 😅
(Att jag minns drömmen så bra är för att jag var i den precis när alarmet ringde)
Hade gärna kollat läget där inne alltså.
Dag 19. Hallå?
Ahh betyder jag kan testa imorgon..men tror jag väntar lite till. Har röd RFSU paket, ej tidigt test.
Förra gången var jag lugn och väntade en vecka efter BIM men nu frågade min man om när jag kan göra test, han är nyfiken om vi har lyckats 🙂
spännande och tack för svaret!
Well hello! En glad gubbe idag! Ni som kan - betyder det att jag troligtvis får ägglossning imorgon eller är det i övermorgon? Låg igårkväll men fick lite stress nu 😅
Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
Hej alla!
Vill önska ett STORT lycka till till er alla och GRATTIS till er som lyckats! 😍
Själv så har jag fått kalla fötter och ångrat mig 🙈😅
Så nu har jag lagt allt på paus och så får vi se om livet och viljan svänger igen längre fram 😅😅
Om någon undrar varför så var det ju en sladdis vi började försöka skapa. Det är ju en enorm livsförändring när man blivit äldre och med stora barn och ja.. jag började tänka om bara 😊
Ha det så fint allihop!