• Bunny s
    Sand13 skrev 2024-05-28 14:57:04 följande:
    Jag hänger där med, men folk blir ju gravida där en efter en, och det är på nåt sätt jobbigt för mig som kämpar månad efter månad. I dessa månadsgrupparna hänger bara vi som inte blivit gravida. Men jag är med på båda som sagt.
    Åh, jag har inte tänkt så långt. Förstår verkligen hur du menar 🥺💞
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-29 21:16:16 följande:

Hej kompisar! 

Jag hoppar hit från maj tråden! Ska göra ett riktigt försök denna månad då vi inte fick till det i maj och min menscykel är ute och cyklar efter p-pillerstopp.

Jag har levlat upp med både ÄL tester, temp mätare och app så nu mäts och registreras det för fullt här! Är på CD9 så jag börjar nu jakten. Lägger in min BIM efter vad jag kan gissa är BIM. Är spänd på att få följa er och peppa! 

Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket. 

Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6, andra barnet, andra försöket
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. 
    Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Hej igen 😀 

Spännande! Jag tempar också och använder äl-tester. 
    Jag är på dag 17 och Ingen äl på G än. Blir nog lite senare den här cykeln skulle jag tro. Sist var det på dag 19.
    Vart i cykeln är du? 
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-30 22:19:40 följande:
    Hej! Känns som jag hänger i många olika trådar nu 😅
    Segt! Jag är på CD10 idag och märkte av lite vattniga flytningar så antar att nått är på G? 
    Hahaha jaaa, du kanske också kom över till oss i dem där planera barn 2025?? 
    För jag är där, här, i bim majtråden samt i vi som är över 35 och planerar barn 🤣🤣🤣🤣

Åh så skönt med äl-tider vid dag 10. Så avis på sånt 🙈
    Vad skitglad när jag kasta pillerna och fick äl 2 ggr i rad vid dag 16. Kändes astidigt 😁
    Men sen blev det dag 19 och som det ser ut i den här cykeln så blir det tidigast dag 20 med tanke på att jag brukar ha flygningarna 2 dagar före. 
    Så det gäller att ha tåååålamod. 

Kör så det ryker nu när det är fertilt 😍
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-05-31 08:42:19 följande:
    Jag hänger i typ 4-5 trådar 😅
    Haha då är vi 2 
  • Bunny s
    camomill skrev 2024-06-01 17:29:52 följande:

Kunde inte hålla mig, utan tog ett test när jag kom hem från jobbet imorse. Fick en skugga på RFSU och ett blekt streck på Babyplan. Väckte sambon och glädjetårarna sprutade. 

Jag är i chock! Vågar knappt tro på det och ska ta ett digitalt om två dagar för att bekräfta. Nu hoppas jag att ägget vill stanna och växa 🥰

//

Håller tummarna för er alla 🥰

Men ååh så roligt! Grattis!! 😍😍
  • Bunny s
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-01 14:43:26 följande:
    Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Är sällan jag vill vara med i såna här grupper men efter vår första IVF omgång och med en ET är jag hoppfull :). Är idag på ruvardag 1, satt in en 3-dagars så är således på motsvarande äl+4 idag. Lycka till allihopa!
    Vad spännande för er och fint att du känner hopp.
    Ser att det är 37e försöket 😔 Håller verkligen tummarna för att ni lyckas! 
  • Bunny s
    Anonym (Eken) skrev 2024-06-01 12:27:57 följande:
    Hur tidigare kan man kolla?
    Jag testade alltid på BIM eller senare. 
    Har bara RFSU test-stickor hemma. 
    Jag har fått positivt 4 dagar före i alla 3 graviditeter. Det var så länge sen så jag minns tyvärr inte vilken nivå de testen mätte på! 
    Men du kan absolut testa 4 dagar före med de olika testa-tidigt-testen som mäter 5 eller 10. Vanliga mäter 25. 
    Lycka till 😊
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-31 10:56:45 följande:
    Japp, där är jag också 🙈 jag brukar ha tålamod men inte gällande detta så det är väl lite tur även om jag har lite längre cykler än normalt just nu. 

Kanske det har börjat idag för dig? Så kanske vi ägglossar samtidigt tillome 🥳
    Haha tålamod är sällsynt i barnverkstan  🤣

Jag får dock gilla läget. Dag 19 idag och inga tecken på varken test eller annat, att det ens är i närheten av att bara på G. 🙄🤨 Lite extra tråkigt när jag började med 2 olika tabletter i hopp om att äl skulle stärkas och cykeln förkortas, så blir den längre istället. 
    (Munkpeppar, inositol) 
    Tror inte de påverkat negativt utan att min hormonrubbning börjat ge sig till känna tyvärr! 

Hur går det för dig? 😊
  • Bunny s

Natten till igår så drömde jag att vi tagit kontakt med fertilitetskliniken i Uppsala. 

Min man tvingades klä av sig helt naken och lägga sig på en brits (fast vi redan utrett honom klart för många år sen och man ger ju bara ett spermaprov, ingen helkroppsundersökning 🤣).
    Såg skräck i hans blick där han låg helt näck. 
    Jag råkade gå in I fel rum på kliniken och låg i gynstolen och prata engelska med en ssk och vi försökte hitta varandra på Facebook samtidigt. 
    Så insåg jag plötsligt att läkaren måste vara i det andra rummet så jag skyndade dit. 
    När jag kom in, så såg jag att han inte åldrats 10 år som han borde gjort sen vi sist sågs, utan att han blivit runt 90 år och händerna skakade så de hoppade. 
    Blev så besviken för jag som var på dag 18 i cykeln och såå gärna hade velat titta in i äggstockarna och kolla läget 😅

(Att jag minns drömmen så bra är för att jag var i den precis när alarmet ringde)

Hade gärna kollat läget där inne alltså.
    Dag 19. Hallå? 

• Bunny s
    Anonym (Eken) skrev 2024-06-01 22:10:33 följande:

Ahh betyder jag kan testa imorgon..men tror jag väntar lite till. Har röd RFSU paket, ej tidigt test. 
    Förra gången var jag lugn och väntade en vecka efter BIM men nu frågade min man om när jag kan göra test, han är nyfiken om vi har lyckats 🙂 
    spännande och tack för svaret! 

Vad charmigt att det är han som är sugen på att testa 😊
    Haha coolt av dig, att testa först efter bim! 

Jag är lite sådär också att det inte bara handlar om otålighet utan att jag vill ha lite koll på om det tagit sig och om jag får en kemisk graviditet. Du vet när man ser positivt test före bim så kommer mensen ändå vid bim eller någon dag sent. 
    Då vet jag att det klaffat liksom. Lite kontrollfreak 😅

Berätta sen när du testat 😊😊
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-06-01 21:28:33 följande:
    Åh. Jag drömmer ofta att jag är gravid eller har bebis... Men det händer ju inte med min nuvarande... :/
    Förstår att du gör det 😞😞 
    Längtan för er måste vara enorm! 
    Så skönt att ni nu i alla fall vet vad som är fel och kan vara trygga med att ni står i kö och ska få hjälp 💕
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-06-01 19:40:41 följande:
    Det var ju typiskt! Mina symtom på ÄL försvann i och med att vi reste iväg över helgen och ligg får vi inte till heller så just nu känns det deppigt på den fronten
    Åh, vad jobbigt! 
    Betyder det att du tror att äl varit och att ni inte låg alls runt den? 💞
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-06-02 12:11:15 följande:

Well hello! En glad gubbe idag! Ni som kan - betyder det att jag troligtvis får ägglossning imorgon eller är det i övermorgon? Låg igårkväll men fick lite stress nu 😅

Ja precis, imorgon eller i övermorgon 😍
    När jag använde stickor förra cykeln så fick jag rätt miljö där nere, dagen efter ett positivt test och dagen efter det kände jag molande I svanken hela dagen. 13 dagar senare fick jag mens. Så molandet tolkar jag som äl-värk. 

Kul att du fick positivt igår! Jag tror jag kommer få positivt idag 😍 
  • Bunny s

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
  • Bunny s

Hej alla! 
    Vill önska ett STORT lycka till till er alla och GRATTIS till er som lyckats! 😍
    Själv så har jag fått kalla fötter och ångrat mig 🙈😅
    Så nu har jag lagt allt på paus och så får vi se om livet och viljan svänger igen längre fram 😅😅 
    Om någon undrar varför så var det ju en sladdis vi började försöka skapa. Det är ju en enorm livsförändring när man blivit äldre och med stora barn och ja.. jag började tänka om bara 😊
    Ha det så fint allihop! 

Svar på tråden BIM juni 2024