Inlägg från: Lillkroken |Visa alla inlägg
  • Lillkroken

BF Januari 2025

Hej tjejer. Jag har nog BF i februari, men det kanske är okej att hänga på er iallafall (: Går allt vägen så blir detta nummer 3 ( och 5 ) och en lite sladdas <3

• Lillkroken
    EmmyLO skrev 2024-06-28 17:17:02 följande:
    Tack snälla! Det gjorde det. Vi fick ett bra resultat men funderar ändå på att göra NIPT privat... trygghetsknarkare hehe. Ska ni/har ni funderat på att göra NIPT? 

jag förstår inte riktigt skillnaden på NIPT och KUB? 

bägge delar är väl för att hitta kromosomavvikelser, där NIPT är ett säkrare alternativ. Varför för man inte bara ett NIPT? Eller beror det på att inte alla regioner erbjuder detta.. 

• Lillkroken
    Elin1 skrev 2024-07-02 09:57:04 följande:

Hej, idag var vi på kub/ultraljud och allt såg bra ut. Man kunde se små fötter, händer och en liten som virvla runt där inne, allt blev så verkligt. 
    Fick även ett nytt BF så 4 januari är den lilla beräknad istället för 6 januari, så är i 13+2. 

Jag har även tyckt känna små kittlingar precis nedanför naveln under ett tag och frågade barnmorskan idag om de kan stämma, hon svarade att det inte är omöjligt då jag är ganska liten/tunn i mig själv. Jag själv har försökt intala mig att de kan vara tarmarna som flyttat sig för vill inte få upp förhoppningarna att de kan vara den lilla där inne. Men tydligen är de möjligt att jag redan kan känna små kittlingar, så roligt. 

Hur går de för er andra? Har ni gjort kub och kan ni känna något? 

Alltid skönt när dom flyttar åt det hållet ☺️
    härligt att allt såg bra ut! 

inget kub än. Sen inskrivning blev det här, får datum för liv då. Tänkte på NIPT ? Är det något du blir erbjuden 

• Lillkroken
    Kazi2 skrev 2024-07-10 09:22:15 följande:

😩 bruna flytningar idag. Vet att det kanske inte beror på missfall, men efter förra missfallet som startade lika dant och jag inte kände något då så är jag superorolig nu. Men vet sen innan att ingen bm eller akuten här i min region hjälper mig förens en eventuell blödning (alltså rött) slutat eller att jag har smärtor. 

är idag i v.11+6. Förra missfallet startade i v.7 och blev bekräftat i v.8

känns som att jag får allt i denna graviditeten då jag inte hade några problem i första 🙈

nä dom håller stenhårt i alla tider nu under sommaren fick jag som svar. Jag hade rosa flytningar en dag, men hoppas och tror det var för att jag och killen hade myst till det lite dagen innan.. Hade också en rosa flytning precis o början där..1-2 veckor efter plusset.

visst blir man tokig 😌

• Lillkroken

Har gjort ett kub som såg bra ut ❤️
    jag minns inte när jag kunde känna rörelser på tidigare graviditeter, jag har för mig det var runt vecka 18.
    Jag är i vecka 14 nu 

• Lillkroken
    Elin1 skrev 2024-08-09 08:26:53 följande:

Hej, i början av veckan gjorde vi rutinultraljudet och allt såg bra ut med den lille, sån lättnad. Däremot kunde man se att moderkakan låg i framvägg och ganska långt ner så barnmorskan bokade in ett åter besök som vi ska på vecka 32 för att se så moderkakan inte ligger i vägen för utgången för bebis, för då blir de planerat kejsarsnitt. Känns otroligt jobbigt då jag verkligen vill ha en vaginal födsel men hoppas på de bästa, det är tydligen vanligt och förhoppningsvis när magen växer så växer också moderkakan mera uppåt berättade hon. 

Vi fick även se kön, gick inte direkt att undvika när ?HAN? låg och visa upp sig så fint. Så glad känns så självklart.
    Har även kunnat känna riktiga sparkar och hur de vänder sig där inne. Även killen tyckte känna en spark igår på utsidan av magen, går in i vecka 20 på söndag. 

Vi har även köpt barnvagn och babyskydd, fick bli en cybex priam och cybex cloud t i-size plus. Vad har ni kollat på/ köpt? 

Hur går de för er alla andra? 

Va härligt! 🥰 Jag längtar efter att det syns och känns! 

Ja dom kikar ju snabbt på placeringen redan vid v 13 och säger samma sak då. Att den kan flytta på sig under grav och växer med magen. Min låg precis som din, långt ner. Förutom att det kan ge en hel del komplikationer under grav som blödningar tex så spelar de inte någon roll för min del. Då jag redan vet att jag kommer få ett planerat KS med tanke på 2 KS i bagaget. 1 pga misslyckat vändningsförsök och bebis i säte. 2 pga att det visade sig , precis som jag sa från början , att jag har ett för trångt bäcken. Så efter 38 timmar försök till vaginal förlossning blev det ett akut snitt. ( alla systrar och damer bakåt i tiden har för trångt bäcken och gjort ks )

• Lillkroken
    Elin1 skrev 2024-08-09 08:26:53 följande:

Hej, i början av veckan gjorde vi rutinultraljudet och allt såg bra ut med den lille, sån lättnad. Däremot kunde man se att moderkakan låg i framvägg och ganska långt ner så barnmorskan bokade in ett åter besök som vi ska på vecka 32 för att se så moderkakan inte ligger i vägen för utgången för bebis, för då blir de planerat kejsarsnitt. Känns otroligt jobbigt då jag verkligen vill ha en vaginal födsel men hoppas på de bästa, det är tydligen vanligt och förhoppningsvis när magen växer så växer också moderkakan mera uppåt berättade hon. 

Vi fick även se kön, gick inte direkt att undvika när ?HAN? låg och visa upp sig så fint. Så glad känns så självklart.
    Har även kunnat känna riktiga sparkar och hur de vänder sig där inne. Även killen tyckte känna en spark igår på utsidan av magen, går in i vecka 20 på söndag. 

Vi har även köpt barnvagn och babyskydd, fick bli en cybex priam och cybex cloud t i-size plus. Vad har ni kollat på/ köpt? 

Hur går de för er alla andra? 

Och såklart ett stort grattis till en liten pojke 💙
    har du några barn sedan tidigare?
Svar på tråden BF Januari 2025