• Elin1

BF Januari 2025

Hej, detta är min första graviditet och är i vecka 10+3 dvs 11. Enligt mitt tidiga ultraljud är de bf den 6/1. Har mitt andra ultraljud den 2/7 vilket känns som en evighet, först efter de känns som att man kan slappna av lite. Jag har mått förvånads värt bra och har bara haft illamående i vecka 9 vilket gör än lite orolig att något skall ha hänt. Är det fler som mår bättre än vad man hade förväntat sig? 

Har ju spänningar i livmodern och man känner och ser nu att de växer om magen, hur är de för er? 

• Elin1

Hej, idag var vi på kub/ultraljud och allt såg bra ut. Man kunde se små fötter, händer och en liten som virvla runt där inne, allt blev så verkligt. 
    Fick även ett nytt BF så 4 januari är den lilla beräknad istället för 6 januari, så är i 13+2. 

Jag har även tyckt känna små kittlingar precis nedanför naveln under ett tag och frågade barnmorskan idag om de kan stämma, hon svarade att det inte är omöjligt då jag är ganska liten/tunn i mig själv. Jag själv har försökt intala mig att de kan vara tarmarna som flyttat sig för vill inte få upp förhoppningarna att de kan vara den lilla där inne. Men tydligen är de möjligt att jag redan kan känna små kittlingar, så roligt. 

Hur går de för er andra? Har ni gjort kub och kan ni känna något? 

• Elin1

Hej, i början av veckan gjorde vi rutinultraljudet och allt såg bra ut med den lille, sån lättnad. Däremot kunde man se att moderkakan låg i framvägg och ganska långt ner så barnmorskan bokade in ett åter besök som vi ska på vecka 32 för att se så moderkakan inte ligger i vägen för utgången för bebis, för då blir de planerat kejsarsnitt. Känns otroligt jobbigt då jag verkligen vill ha en vaginal födsel men hoppas på de bästa, det är tydligen vanligt och förhoppningsvis när magen växer så växer också moderkakan mera uppåt berättade hon. 

Vi fick även se kön, gick inte direkt att undvika när ?HAN? låg och visa upp sig så fint. Så glad känns så självklart.
    Har även kunnat känna riktiga sparkar och hur de vänder sig där inne. Även killen tyckte känna en spark igår på utsidan av magen, går in i vecka 20 på söndag. 

Vi har även köpt barnvagn och babyskydd, fick bli en cybex priam och cybex cloud t i-size plus. Vad har ni kollat på/ köpt? 

Hur går de för er alla andra? 

Svar på tråden BF Januari 2025