BF Januari 2025
Väntar mitt andra barn, v6+1 idag med bf 10 jan. Hade ett missfall i början av året i vecka 12 så känner att jag inte riktigt vill ta ut något i förskott denna gången.. men kul att det gick att bli gravid😬 hoppas...
Väntar mitt andra barn, v6+1 idag med bf 10 jan. Hade ett missfall i början av året i vecka 12 så känner att jag inte riktigt vill ta ut något i förskott denna gången.. men kul att det gick att bli gravid😬 hoppas...
Stort grattis! 😊 Då ligger vi på dagen lika, 6+2 idag.
Förstår verkligen känslan av att inte våga ta ut något ännu. Sambon och jag har resplaner i juni som vi båda förstår sannolikt går i stöpet om det här går vägen, men vi har inte ens vågat prata om det haha.
Håller tummarna för oss båda 💗
Jag ska göra KUB i början av juli. 9+4 idag. Lång väntan känns det som. Har mått illa varje dag i 4 veckor nu, längtan tills det (förhoppningsvis) klingar av.
Jag hoppar också in här och hoppas att förbli kvar.
Jag har bf 25 Januari och gick in i v. 10 idag (9+0).
Detta är min 5e graviditet sedan September förra året, alla de tidigare avslutades tidigt med mf i allt från v. 4 till 6.
Denna graviditet gick jag till en privat gyn här i Örebro och fick utskrivet progesteron, trombyl och prednisolon i hopp om att det ska låta mig behålla graviditeten. I vecka 7 fick jag genom KK ett tidigt ultraljud och där kunde man se ett pickandes hjärta och ett embryo som mätte precis 7.0. Jag var i chock då jag haft sååå vaga symptom och känt mig ogravid. Jag har fortfarande så yttepyttelite symptom och är så orolig hela tiden att det ska ha stannat av. Till och med brösten har slutat ömma nu, det är endast nattetid dom är fylliga och ömma. Jag förstår att det är skit jobbigt att må illa och kräkas, men jag hade hellre tagit lite mer symptom så man kunde känna sig gravid än att känna sig helt vanlig.