• 81718171

BF Januari 2025

Fjärde barnet 6+2 nu tror vi...kan va snarare v.10 också men vi vet inte. 

5 MA i bagaget sedan yngsta av tre barn föddes 2016 så har tyvärr varken förväntningar eller förhoppningar denna gången men tänker jag kan hänga kvar här me er ett tag iaf 🙃

oh jag vet inte varför min signatur e massa siffror eller hur man ändrar de 😅 o profilbilden e minst 8 år gammal men ah Sarah här iaf!

• 81718171
    Anonym (Elva) skrev 2024-05-15 07:09:13 följande:

Hej och grattis till alla!

jag plussade oväntat för lite mer än en vecka sen. Hade bruna flytningar på bim så väntade mens men när den inte kommit dagen efter blev jag fundersam men blev ändå förvånad när det blev ett superstarkt pluss snabbt.
    är 40 år och blev gravid på ett oskyddat samlag, men vet ju hur barn blir till?och känner mest glädje dock mkt tankar kring att börja om, vara ?äldre? förälder, kommer orken finns, hinner man med de äldre barnen,blir en riktig sladdis med 8 års ålderskillnad till närmsta syskon. Blir även nr 4 så plats finns inte i bilen och inte heller sovrum i huset. Allt detta är inte så stora problem för mig egentligen men för mannen som har panik.
    Abort är dock inget alternativ, då jag gjort det en gång och efter det sagt aldrig mer.

Nån annan här som med är lite ?äldre?😉?

Här har du mig 😅 blir 41 i augusti o min yngsta av tre blir 8 i september min äldsta är 22 i år o min mittersta 16 alltså du jag fattar precis. Vi fick så många MA att vi gav upp syskon till minstingen som lever i stort sett som ensambarn och ja va hände en gång o pang! Men har tyvärr inga förväntningar eller förhoppningar men gillar det en annan skrivit här innan ett par gånger, ska tänka jag väntar barn o inte missfall från o me nu! 

Men e du också 83:a eller e du ny 40 åring? 

• 81718171
    Kazi2 skrev 2024-05-31 06:18:38 följande:

Och denna morgonen var det min tur att få bruna flytningar 😭
    har inte ont, men de hade jag inte sist heller?
    försöker hålla humöret uppe, men sjukade mig idag då jag inte kan sluta tänka på det och oroa mig. 

var hos BM igår för ett första möte och enligt deras beräkningar så är jag i v.7.

sist startade det i samma vecka, men fick det bekräftat en vecka senare. vilket är väldigt märkligt tycker ja. någon annan som haft samma erfarenhet men klarat sig? Behöver lite pepp.

Nu får du försöka tänka så här, att oroa dig kommer inte förebygga något och brunt är tecken på torkat o gammalt blod och måste inte innebära ett missfall. Jag blödde som ett såll mellan v.15-18 med min yngsta som idag är 7 år, jag har ALLTID haft både rosa, bruna o kraftiga blödningar under mina graviditeter! ❤️ 75% av alla gravida blöder under sin graviditet och det är en siffra man borde lyfta tydligare för vetskap! 

jag blödde även nu denna gången innan jag plussade så försök att inte oroa dig! 

• 81718171

Har inga ul eller Tul inbokade förutom 2:a besöket hos BM den 20/6 som är lite som en milstolpe. Kommer aldrig dit innan Mf e på tapeten. Mår skiiiiit illa om mornarna nu men även kvällsillamående. Mkt växtvärk som kommer o går. Såg hormonranden igår! Chocken, kommit typ i mitten av graviditeten me de andra tre o nu innan ens magen kommit 😅 den där svullna magen har ju kommit dock som ett brev på posten men ah får la se hur allt ter sig. V.7+0 idag eller 10+1 ???? vi vet ju inte riktigt men går efter 7+0

• 81718171

Va på TUL igår! ❤️ Så nervös jag va... men allt såg fint ut. Kunde urskilja armar o ben o hjärtat slog snabbt! blev flyttad från 7+6 till 9+1 istället. Misstänkte min senaste blödning skulle vart en nidblödning ev o de va den då. 

nu har vi bokat nipt privat o har det redan på måndag

... e ändå 41 i år o har inte lust att vänta i flera veckor... hur ska ni andra göra med sådant? 

• 81718171
    Kazi2 skrev 2024-06-11 14:27:36 följande:
    Grattis, vad härligt att bli framflyttad!

vi ska ej göra nip, kommer älska barnet oavsett då det har tagit oss lång tid att komma hit där vi är idag. Gjorde heller inte med första. 
    Fattar precis... såklart man skulle älska barnet på samma sätt. Dock är min man av den åsikten att han inte skulle klara att överleva ett barn. Att han är så inställd på att dem många ggr dör i förtid och att han rent själsligt inte skulle överleva de. :(  därav nipt men också för att vi gärna vill veta kön direkt ;) för e galet nyfikna
Svar på tråden BF Januari 2025