• Kattis93

BF Januari 2025

Hej gänget! Plussade i fredags, oplanerat! Andra barnet. Första sonen är 2,5 år. Första graviditeten och förlossningen gick smärtfritt, symtomfri och han sköt ur mig 4 veckor tidigt! Ska bli kul att se hur denna graviditet blir 😀 BF kring 23 januari men man kan ju hoppas på en julbebis om han följer storebrors fotspår 😍

• Kattis93
    Terna skrev 2024-05-23 06:41:44 följande:

Hej gänget!
    Fick en ljusrosa blödning igår vid toalettbesök och lika imorse men då var den snarare röd/brun. Idag är det vecka 5+1.
    Någon som varit med om samma? Hur gick det?

Ska tillägga att jag bokat in inskrivningssamtal på tisdag 28/5 och att jag då kommer ta upp detta med BM.

Är bara orolig då jag aldrig varit gravid förut och jag är livrädd för missfall även om jag vet att det är vanligt med blödning i början. Erfarenheter?😰

Min förra graviditet hade jag det så här till och från fram till vecka 15 och började ganska tidigt. Fick ju ångest varje gång men det gick vägen. Enligt barnmorskan var det inte ovanligt att man blödde lite smått.

håller tummarna för dig! 🌸
  • Kattis93

växtvärken kickat igång något otroligt nu senaste tre dagarna, könner verkligen igen detta från förra graviditeten. Eftermiddags illamåendet är fruktansvärt. Kräker inte men är så nära hela tiden om jag inte står stilla! Jobbar natt och rätt fysiskt krävande och just nu är det svårt 😅 barnmorska idag som tyckte jag skulle ha ett tidigt VUL redan nästa vecka 🙏🏻

• Kattis93
    JohannaV skrev 2024-05-27 22:48:45 följande:

Hej!

Jag och min sambo är gravida med vårt första barn och har BF den 30e januari (om allt går som det ska!). Vi är 29 respektive 30 år gamla och är väldigt exalterade och oroliga på samma gång för allt som kan gå fel. Mina appar visar lite olika datum i hur långt gången man är i men i vecka 5 ska jag i alla fall vara (4+3/5 dagar).

Jag skaffade precis mitt konto på familjeliv så vet inte riktigt hur den här sidan fungerar men är det någon som har samma/nästintill samma BF får du gärna skriva, det är skönt att ha någon att jämföra lite med :) 

Grattis och välkommen! Jag har BF 23 januari 😀
  • Kattis93

Åh herregud vad dåligt jag mår. Hur ska man ta sig igenom första tiden utan att berätta för någon när man mår s dåligt? Mådde inte dåligt alls under min första graviditet men nu! Nu jävlar! Dygnet runt av illamående, känner mig rutten inombords! och trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna 😣 med första barnet fick jag den ?ruttna? känslan vid vecka 18 då jag trodde jag hade fått mögel och munnen men tandläkaren sa att det var graviditeten och hormonerna, men detta känner jag redan nu ???? ultraljud igår med ett tickande hjärta I vecka 6+6. Hur mår ni andra? Någon med tips? 🌸

Svar på tråden BF Januari 2025